Telefonia dla biznesu

Operatorzy stacjonarni i komórkowi od lat walczą o małe i średnie przedsiębiorstwa. Ale konkurencja w postaci telefonii internetowej jest coraz mocniejsza.

Kiedy telefony komórkowe zyskiwały w Polsce popularność, wielu przedsiębiorców rezygnowało z drogiej oferty stacjonarnego monopolisty - Telekomunikacji Polskiej. Dziś konkurencja jest znacznie większa, a właściciel firmy może liczyć na wiele rabatów i promocji. Telekomy zaczynają też wreszcie doceniać telefonię internetową. Usługę VoIP, którą uważa się za przyszłość telekomunikacji, wprowadziła do swojej oferty nawet Grupa TP.

TP kontra Netia

Przedsiębiorca, zwłaszcza w czasach cięć i szukania oszczędności, staje przed dylematem: czy potrzebuję telefonu stacjonarnego, skoro mam już komórkę? - Firmowy numer stacjonarny ciągle jest podstawą prowadzenia działalności biznesowej. Uwiarygodnia przedsiębiorstwo w oczach kontrahentów, ułatwia kontakty oraz wspomaga zarządzanie. Jest również najtańszym narzędziem komunikacji w biznesie - uważa Małgorzata Babik, rzecznik prasowy Netii.

Reklama

Co mają zatem do zaproponowania klientom biznesowym najwięksi operatorzy stacjonarni?

Netia oferuje pakiet OneOffice, w ramach którego dostaniemy 10 tys. minut miesięcznie na połączenia lokalne i międzymiastowe. Cena miesięcznego abonamentu waha się w zależności od liczby użytkowników od 244 do 366 zł. Poza tym, w pakiecie Netia oferuje też dostęp do szybkiego internetu oraz usługi hostingowe, umożliwiające założenie własnej strony internetowej i poczty.

- Od lutego pakiet OneOffice został wzbogacony o ofertę komórkową z najnowszymi aparatami Nokia od 1 zł, w której klient otrzymuje nawet sto minut w najtańszym abonamencie - dodaje Małgorzata Babik. I dodaje, że z oferty firmy korzysta już ponad 100 tys. małych i średnich przedsiębiorstw.

A co dla klienta biznesowego proponuje Grupa TP?

Jeżeli firma ma jedną lokalizację, to poleciłbym jedną lub dwie linie cyfrowe ISDN oraz jedną linię telefoniczną TP podłączone do małej centralki wewnętrznej, obejmującej 10-20 numerów wewnętrznych - mówi Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy TP. Abonament w planach biznesowych TP waha się między 60 a 95 zł miesięcznie. Połączenia lokalne i międzymiastowe w tej ofercie kosztują od 0,13 zł do 0,15 zł za minutę.

Telekomy walczą o biznes

O sektor małych i średnich przedsiębiorstw walczą także operatorzy komórkowi. Co proponują? - Każda nasza oferta promocyjna z kontraktem na 12 lub 24 miesiące zawiera korzyści dla klienta na całą długość jej obowiązywania, a nie tylko przez kilka miesięcy - informuje Paweł Gawrychowski, kierownik segmentu w Departamencie Strategii Marketingowej Polkomtela.

Wszyscy operatorzy oferują dla biznesmenów atrakcyjne upusty lub inne przywileje. Na przykład, w Orange przy zakupie powyżej 10 numerów klient otrzyma dodatkowo do wyboru 10-procentowy rabat na abonament przez cały okres trwania umowy lub abonament za 1 zł przez 2 miesiące.

Era natomiast oferuje obecnie nawet 50-procentowy rabat na cały czas trwania umowy przy wyborze taryf Firma. Plus z kolei proponuje pakiet zniżek na połączenia wewnątrz firmy. - Na przykład, usługa "Kontakt Plus" daje możliwość wyboru do 30 numerów stacjonarnych lub w sieci Plus, na które najczęściej wykonywane są połączenia. Opłata za minutę połączenia w tej usłudze wynosi 0,10 zł netto - wylicza P. Gawrychowski.

Z kolei "System Plus" oferuje połączenia w sieci Plus wewnątrz firmy. Usługa jest dostępna, gdy na firmowym koncie w Plusie jest co najmniej pięć kart SIM. Koszt połączeń między telefonami firmowymi wynosi wtedy od 0,10 zł do 0,20 zł Orange oferuje klientom, którzy aktywowali co najmniej 10 kart SIM, bezpłatne i nieograniczone połączenia głosowe wewnątrz firmy.

VoIP - przyszłość telefonii?

Z roku na rok wzrasta popularność telefonii internetowej. Paweł Papliński, dyrektor Departamentu Telefonii Stacjonarnej w Telekomunikacji Polskiej jest przekonany, że za 5 lat co drugi polski internauta będzie korzystał z VoIP. Coraz częściej doceniają go też polskie firmy.

- Sprzyja temu czas kryzysu, bo technologia ta pozwala nie tylko zmniejszyć koszty, ale także daje firmom większą elastyczność korzystania z dodatkowych usług telekomunikacyjnych - uważa P. Papliński.Zgodnie z dewizą - Jeśli nie możesz pokonać wroga, przyłącz się do niego, Grupa TP postanowiła wprowadzić telefonię internetową do swojej oferty. Klientom proponuje połączenia do telefonii internetowej oraz połączenia lokalne i międzymiastowe za 0,12 zł za minutę. To sporo - konkurencyjny PLFON oferuje połączenia za 0,08 zł za minutę.

- Fakt, nie jesteśmy najtańsi na rynku, ale z pewnością oferujemy usługę bardzo wysokiej jakości - uważa Paweł Papliński. Nie wszyscy operatorzy doceniają jednak zalety telefonii internetowej. - Nie ma potrzeby, by dla małych, średnich czy dużych firm wprowadzać rozwiązania ofertowe bazujące na VoIP-ie. Zarówno konstrukcja ofert podstawowych, jak i dodatkowych ofert rabatowych, całkowicie zaspokaja potrzeby przedsiębiorstw związane z ofertą telefonii komórkowej - ocenia Paweł Gawrychowski z sieci Plus. A jest o co walczyć.

- W 2011 r. liczba linii telefonii internetowej VoIP przekroczy 200 mln - uważa menedżer ds. marketingu produktów i usług głosowych France Telecom, Nicholas Lamb. - W całkiem niedługiej przyszłości funkcje tradycyjnego telefonu stacjonarnego będzie wypierał komputer, a VoIP może zastąpić tradycyjną telefonię stacjonarną - dodaje Paweł Papliński.

Dla firm będzie to oznaczało mniejsze wydatki na usługi telekomunikacyjne.

Mateusz Madejski

Businessman
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »