22-latka wciąż atrakcyjna

3 grudnia SMS będzie obchodzić swoje kolejne urodziny. W tym roku krótka wiadomość tekstowa skończy 22 lata, a mimo to nadal jest jednym z najpopularniejszych sposobów komunikacji w Polsce i na świecie.

Jak wynika z corocznego raportu "Komunikacja SMS w Polsce", blisko 67 proc. Polaków codziennie wysyła SMS-y, a 31 proc. wysyła ich powyżej 50 tygodniowo. Pomimo to, że czterech na pięciu z nas informowało za pomocą SMS-a o ważnych wydarzeniu ze swojego życia, to mają one także biznesowe zastosowanie.

Marketing SMS jest coraz częściej wykorzystywany do optymalizacji działań w e-handlu.

Pierwszy w historii SMS został wysłany 3 grudnia 1992 r. w Wielkiej Brytanii. Pracownik Vodafone składał w nim życzenia z okazji Świąt Bożego Narodzenia swoim kolegom. Początkowo teksty wysyłane SMS-em miały służyć operatorom do informowania klientów o awariach sieci, zmianach w cenniku operatora i o temu podobnych sytuacjach. Nie istniała też technologia umożliwiająca przesyłanie tekstów SMS-em do innych sieci, nie przewidziano więc, że wiadomości tego typu mogą się stać powszechną formą komunikacji. Zmieniło się to jednak kiedy odkryto, że wiadomości tekstowe cieszą się niezwykłą popularnością wśród nastolatków. To właśnie ta grupa klientów skłoniła operatorów do uruchomienia nowej usługi.

Reklama

- Nie ulega wątpliwości, ze to nastolatkowie przyczynili się do popularności SMS-ów, jednak z czasem ten sposób komunikacji na dobre zakorzenił się w każdym przedziale wiekowym, jak i grupie społecznej. Dziś ciężko wyobrazić sobie dzień bez SMS-a. W ciągu dwóch dekad SMS-y zostały zaadoptowane także do działań biznesowych, czego przykładem jest marketing SMS. Dynamika rozwoju marketingu SMS-owego nie zmieni się, a popularność tego narzędzia dalej będzie rosła. Jak wynika z przeprowadzonej przez nas badania, wiadomość tekstowa mogłaby skłonić do wizyty sklepie lub zapoznania się z ofertą sklepu w sieci, aż 89,7 proc. respondentów. SMS marketing cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród podmiotów z rynku e-commerce. Wynika to z wysokiej skuteczności w dotarciu do potencjalnych klientów, a już trzeci Polak jest zainteresowany otrzymywaniem SMS-ów powiadamiających o atrakcyjnych promocjach - komentuje Artur Sadowski, prezes platformy SerwerSMS.pl

Popularność zyskały nie tylko tradycyjne SMS-y, ale także krótkie wiadomości obrazkowe, czyli MMS-y. W 2013 roku użytkownicy sieci mobilnych w Polsce wysłali łącznie ponad 445 mln wiadomości MMS, jest to o 54 mln więcej niż w roku poprzednim. Regularny wzrost liczby wysłanych wiadomości MMS, wskazuje na niewyczerpany jeszcze potencjał tego kanału komunikacji w świecie biznesu. W 2013 roku na statystycznego mieszkańca Polski przypadło 12 wiadomości MMS, czyli o dwa więcej niż rok wcześniej. Okazuje się, że w dobie wszechobecnych serwisów i aplikacji to skromne wiadomości obrazkowe i tekstowe są podstawą codziennej komunikacji.

- MMS-y to bardzo efektywny kanał komunikacji z klientem. Ich wykorzystanie w marketingu może być bardzo szerokie, a dzięki opcji rozbudowanej treści można wysyłać w ten sposób regulaminy, umowy, zasady promocji czy oferty. Ruch MMS-owy wzrasta systematycznie z roku na rok, dzięki czemu coraz więcej osób zaczyna w pełni korzystać z tego prostego, aczkolwiek wydajnego narzędzia komunikacji. Za pośrednictwem MMS-ów można przecież wysyłać nie tylko kartki świąteczne czy zdjęcia, ale także filmy, animacje czy nagrania lektorskie, co może być niezastąpione przy nieszablonowych kampaniach reklamowych - podsumowuje Daniel Zawiliński, CMO platformy SerwerSMS.pl

- - - - -

O Platformie SerwerSMS.pl

Platforma SerwerSMS.pl należy do firmy Artnet, którą w 2003 roku założył Artur Sadowski. Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Dowiedz się więcej na temat: 3 grudnia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »