Cisco otwiera Global Support Center w Krakowie
Amerykańska firma Cisco (1. miejsce w świecie w technologiach internetowych) poinformowała o otwarciu Cisco Global Support Center w Diamante Plaza Building w Krakowie-Podgórzu. Centrum zostanie włączone w globalną sieć podobnych ośrodków, w ramach której będzie świadczyć usługi zarówno klientom wewnętrznym, jak i zewnętrznym, w tym takim działom firmy Cisco, jak Cisco Services i dział finansowy, a także będzie wspierać działalność operacyjną firmy.
Cisco Global Support Center w Krakowie należy do sieci centrów wsparcia obejmującej swoim zasięgiem wszystkie kontynenty. Zajmie się ono obsługą klientów firmy Cisco z regionu Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki i Rosji (EMEAR).
Pierwsza grupa pracowników Centrum już została zatrudniona. Do 1 sierpnia 2012 liczba zatrudnionych powinna wynieść ok. 80 osób. Za dwa lata ma tam pracować 500 osób. Firma nie zakłada górnego ograniczenia dla rozwoju centrum w Krakowie oraz ilości miejsc pracy.
Centrum wsparcia, mające siedzibę w krakowskiej dzielnicy Podgórze, zostało wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania do współpracy i komunikacji, takie jak Cisco TelePresence®. Umożliwią one krakowskiemu zespołowi prowadzenie wirtualnej komunikacji twarzą w twarz z innymi pracownikami firmy Cisco za pośrednictwem globalnej sieci składającej się z ponad tysiąca urządzeń Cisco TelePresence Suite® zainstalowanych w 270 głównych miastach 70 krajów. Dzięki możliwości zestawiania połączeń z urządzeniami Cisco TelePresence zainstalowanymi w innych przedsiębiorstwach i instytucjach, w wirtualnych konferencjach mogą także brać udział klienci i partnerzy firmy Cisco. W czasie uroczystości otwarcia centrum w Krakowie doszło do telemostu z wicepremierem Waldemarem Pawlakiem przebywającym w Pekinie. Jakość połączenia była doskonała.
Olivier Kohler, wiceprezes Cisco odpowiedzialny za Global Business Services: - Cisco Global Support Center w Krakowie jest istotną częścią naszej strategii polegającej na zapewnieniu naszym klientom, partnerom i interesariuszom wewnętrznym pełnego wsparcia dzięki wykorzystaniu wspólnej infrastruktury. Jesteśmy pod wrażeniem dostępności świetnie wykształconej kadry pracowniczej i doskonałej infrastruktury komunikacyjnej w Polsce, a zwłaszcza w Krakowie. Cisco Global Support Center w Europie Środkowej umożliwi nam zbliżenie się do naszych klientów zarówno w sensie odległości geograficznej, jak i różnicy czasu. Pozwoli nam także zaoferować klientom wsparcie w różnych językach.
Ana Pinczuk, wiceprezes Cisco odpowiedzialna za Global Business Services: - Jesteśmy zadowoleni z rozwoju naszego zespołu w Krakowie. Jest to kolejny krok umożliwiający poszerzenie naszej obecności w regionie EMEAR. Obecność utalentowanych pracowników, zarówno pod względem umiejętności technicznych jak i możliwości świadczenia usług pozwoli nam na dalsze podnoszenie jakości usług, które świadczymy klientom zarówno z regionu EMEAR jak i z innych państw.
W Krakowie i najbliższych okolicach działa mniej więcej 50 firm zajmujących się obsługą procesów biznesowych, w których pracuje około 24 tysięcy osób. Kraków jest największym skupiskiem tego typu firm w Polsce; pracuje tu 40 proc. pracowników zatrudnionych w tym sektorze.
Według Stowarzyszenia IT i Business Process Services ASPIRE, które zrzesza największe firmy outsourcingowe w Krakowie, większość tego typu przedsiębiorstw chce w najbliższym czasie zatrudnić nowych pracowników.
Firmy zajmują się obsługą księgową, podatkową, informatyczną czy finansową spółek tego samego koncernu lub wielu firm. Są wśród nich m.in.: Accounting Plaza Central Europe, Capgemini Polska, HCL Poland, Hewitt Associates, Hitachi Data Systems, IBM BTO Bussines Consulting Services, Shell Polska, State Street Services Poland, Capita, Akamai, Heineken.
Cisco
Cisco (notowana na parkiecie Nasdaq w Nowym Jorku, o godz. 18.40 papiery kosztowały 16,42 dol. po zwyżce o 0,18 proc.) jest światowym liderem w dziedzinie rozwiązań sieciowych, które zmieniają sposób, w jaki ludzie kontaktują się ze sobą, komunikują i współpracują. Rozwiązania Cisco są dostarczane przez Cisco International Limited, spółkę zależną od Cisco Systems, Inc.
Krzysztof Mrówka
Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z informacjami gospodarczymi