Robinson Europe S.A. z bardzo udanym kwartałem

Robinson Europe S.A., Spółka notowana na rynku NewConnect, zajmująca się sprzedażą sprzętu wędkarskiego, wypracowała w 4 kw. roku obrotowego 2013/2014 zysk netto na poziomie 29 tys. zł przy przychodach sięgających 3.727 tys. zł.

Robinson Europe S.A., Spółka notowana na rynku NewConnect, zajmująca się sprzedażą sprzętu wędkarskiego, wypracowała w 4 kw. roku obrotowego 2013/2014 zysk netto na poziomie 29 tys. zł przy przychodach sięgających 3.727 tys. zł.

Grupa Kapitałowa zanotowała w tym okresie 68 tys. zł zysku netto, a jej sprzedaż wyniosła 4.639 tys. zł. Osiągnięte wyniki finansowe potwierdzają słuszność przyjętej przez Zarząd strategii rozwoju.

W analogicznym kwartale ub. roku Spółka miała w ujęciu jednostkowym 270 tys. zł straty netto przy przychodach wynoszących 2.650 tys. zł. Z kolei w ujęciu skonsolidowanym strata netto wyniosła 303 tys. zł, a sprzedaż sięgała 2.972 tys. zł. Znaczący wzrost przychodów w porównaniu z poprzednim rokiem, sięgający blisko 41% na poziomie jednostkowym oraz 56% na poziomie skonsolidowanym, był możliwy dzięki dywersyfikacji oferty handlowej oraz prowadzeniu aktywnej ekspansji zagranicznej.

Reklama

Duży udział w poprawie wyników finansowych miało także realizowanie polityki zmierzającej do obniżenia kosztów finansowych, co udało się dokonać poprzez zawarcie nowych umów kredytowych z niższym oprocentowaniem oraz wyższym limitem kredytowym.

"Wzrost przychodów w ujęciu kwartalnym w relacji do zeszłego roku zawdzięczamy głównie zwiększeniu o blisko 85% sprzedaży w segmencie "sport" oraz większemu o 63% eksportowi produktów wędkarskich. Dostrzegamy już również efekty synergii, gdyż niektóre artykuły sportowe, które były do tej pory dystrybuowane głównie w specjalistycznych sklepach sportowych, spotkały się z zainteresowaniem stoisk sportowych w sieciach handlowych, co zaowocowało pozyskaniem przez nas nowych zamówień.

Widoczna jest także zależność, iż nawet nieznaczny przyrost środków obrotowych pozwala nam na utrzymanie poziomu sprzedaży, który gwarantuje wypracowanie zysków. Wynika to z faktu, że spora część kosztów Spółki ma charakter stały, a marżowość nie ulega istotniejszym wahaniom, więc gdy tylko zwiększamy przychody, to tym samym osiągamy wyższe zyski." - mówi Paweł Busz, Członek Zarządu Spółki Robinson Europe S.A.

W całym roku obrotowym 2013/2014 Robinson Europe S.A. miał 347 tys. zł zysku netto i 14.187 tys. zł przychodów wobec straty netto rok wcześniej wynoszącej 387 tys. zł i sprzedaży na poziomie 11.417 tys. zł. Natomiast Grupa Kapitałowa osiągnęła w roku obrotowym 2013/2014 348 tys. zł zysku netto przy przychodach sięgających 16.540 tys. zł. W poprzednim roku obrotowym skonsolidowana strata netto wyniosła 505 tys. zł, a wartość sprzedaży była bliska 12.126 tys. zł.

Spółka przeprowadziła w ostatnim czasie emisję obligacji serii A, z której pozyskała 1.027 tys. zł. Środki te zostaną przeznaczone, m.in. na rozwój linii biznesowej wędkarstwa poprzez zwiększenie zatowarowania magazynu i rozszerzenie asortymentu produktów oraz na rozwój linii biznesowej sport poprzez wprowadzenie do sprzedaży nowych produktów zimowych marki NEVERLAND oraz zwiększenie dostaw produktów firmy BERG. Dużym sukcesem Spółki jest także rozpoczęcie współpracy z przejętymi przez sieć handlową AUCHAN sklepami REAL. Jak dotąd współpraca nawiązana została z kilkoma punktami, ale docelowo ma ich być kilkanaście. Robinson Europe S.A. będzie ponadto rozwijał własną sieć sklepów typu "shop in shop", kontynuując tym samym strategię rozbudowy tego kanału dystrybucji.

"Warto zwrócić uwagę na sukces wprowadzonej trzy sezony temu polityki "zamówień przedsprzedażowych" w segmencie wędkarskim, a więc deklaracji klientów do zakupu konkretnej ilości towaru w umówionym terminie. W tym roku mamy ponad 2-krotny wzrost tego typu zamówień w porównaniu z poprzednim rokiem, więc jest to dla nas bardzo dobry prognostyk. Nie oznacza to oczywiście, że taki będzie przyrost w przychodach ogółem, natomiast pozwala nam to na zdecydowanie precyzyjniejszą gospodarkę zamówieniami i szeroko pojętą gospodarkę magazynową. Jest to także sygnał, że zaproponowana nowa oferta na przyszły sezon spotkała się z uznaniem klientów. Liczymy również na dalszy rozwój marki "BERG" i jej umacnianie się na polskim rynku oraz na rozszerzanie współpracy i wzrost obrotów w sieciach handlowych, m.in. wprowadzając do dystrybucji na większą skalę nowe produkty z linii sportowej. Bardzo dobre perspektywy ma ponadto nasza spółka zależna OUTDOORZY S.A., która notuje stabilny wzrost przychodów oraz zacieśnia kooperację z mocnymi partnerami biznesowymi - ECCO oraz The North Face. Dzięki pozyskaniu przez nią środków z emisji akcji serii B zwiększyła ona dostępność towarów bezpośrednio ze swoich magazynów." - podsumowuje Paweł Busz.

Spółka Robinson Europe S.A. jest notowana na rynku NewConnect od czerwca 2011 r. Głównym przedmiotem działalności Spółki jest sprzedaż sprzętu wędkarskiego oraz sportowego. Historia przedsiębiorstwa sięga 1991 r., kiedy to obecni Członkowie Zarządu założyli firmę "BIS", która od wielu lat jest znana w branży wędkarskiej. W 2013 r. Spółka przejęła 100% udziałów w podmiocie OUTDOORZY S.A., który prowadzi sprzedaż sprzętu sportowego poprzez swój sklep internetowy.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »