TVP walczy o widza. Stawia na nowe technologie

Telewizja Polska walczy o widza. Publiczny nadawca udostępnił niedawno bezpłatną aplikację dla posiadaczy tabletów, smartfonów i telefonów z dostępem do internetu. Dzięki TVP Stream widzowie mogą na żywo oglądać programy TVP Info, TVP Parlament oraz 16 ośrodków regionalnych. W ciągu ostatnich tygodni aplikację ściągnęło ponad 100 tys. osób. - Media muszą odnajdywać się w przestrzeni, w której coraz większą rolę odgrywa szerokopasmowy internet - podkreśla Marian Zalewski, członek zarządu TVP SA.

- Takie mamy czasy, w których następuje dynamiczny rozwój technologii i wszyscy nadawcy muszą za tym nadążyć. Ale to też trzeba korelować z możliwościami, jakie są u widza - mówi Agencji Informacyjnej Newseria wiceprezes TVP.

Dodaje, że powoli rynek telewizyjny staje się nasycony. Widzowie mają już dostęp do 200 kanałów polskojęzycznych.

- Wszystkie różnorodne formy przekazu telewizyjnego - film, dokument, reportaż, informacja już jest. I na tyle to jest nasycone, że rozwój będzie, ale nie taki, jaki sobie wcześniej przewidywaliśmy. Są też pewne granice - wyjaśnia Marian Zalewski. - Na pewno nie można powiedzieć, że jest zmierzch dla radia i dla telewizji - to nieprawda.

Reklama

Tym bardziej, że zakres zadań, nakładanych ustawowo na nadawców publicznych wciąż rośnie. Wiąże się to chociażby z toczącym się właśnie procesem cyfryzacji, w który Telewizja Polska jest mocno zaangażowana, merytorycznie i finansowo, ale i potrzebie unowocześniania usług. Dzięki uruchomionej pod koniec ubiegłego roku platformie hybrydowej widzowie zyskują dostęp do interaktywnych usług, a telewizja - np. do nowych możliwości przekazywania informacji.

- Teraz podpisujemy umowy z wojewodami dotyczące usługi tzw. aplikacji alarmowej - Regionalny System Ostrzegania - mówi Zalewski.

Dzięki temu porozumieniu Regionalne Centrum Zarządzania Kryzysowego będzie mogło w każdej chwili ogłosić komunikat, np. o stanie klęski żywiołowej w danym rejonie. Na ekranie telewizora w danym województwie pojawi się informacja, ostrzegająca przed zagrożeniem. Ze względu na zasięg TVP jest jedynym nadawcą, który jest w stanie takie usługi wdrażać.

Telewizja publiczna nie zapomina przy tym wszystkim o misji nadawcy publicznego, wciąż oferując widzom m.in. Teatr Telewizji, który jest dość kosztownym przedsięwzięciem, dlatego nadawcy komercyjni raczej się w to nie zaangażują ze względu na niską opłacalność.

- Za chwilę będziemy mieć dwa teatry - radiowy i telewizyjny. U nas, w Polskim Radiu, w Telewizji Polskiej następuje rozwój teatru - przekonuje Marian Zalewski.

Na to wszystko potrzeba pieniędzy, a tych w kasie TVP wciąż brakuje. Telewizja Polska zakończyła ubiegły rok stratą, przekraczającą grubo 200 mln złotych. Ten rok ma być znacznie lepszy, o czym mogą świadczyć chociaż wyniki z pierwszych miesięcy roku. Pomóc mogłyby zwiększone wpływy z abonamentu.

- Jeżeli popatrzymy na stacje niemieckie, np. MDR, czyli jedną z regionalnych stacji telewizyjno-radiowych z siedzibą w Lipsku, to widzimy, że ich budżet roczny to jest 680 milionów euro - zwraca uwagę Zalewski. - Tam nie ma generalnie żadnego problemu z płaceniem abonamentu, bo to jest dobro narodowe, dobro nasze wspólne, które wymaga wspólnej troski. My wszyscy chcielibyśmy mieć pewność finansowania publicznego na realizację naszych publicznych zadań, co by zmniejszyło ten napór reklamowy, o którym się mówi. Warto o tym głośno mówić, warto apelować do wszystkich odpowiedzialnych za stan mediów w państwie, by na nowo spojrzeć na zadania, które powinny być związane z mediami publicznymi - uważa wiceprezes TVP SA.

Źródło informacji

Newseria Biznes
Dowiedz się więcej na temat: nowe technologie | technologie | nowa technologia | na żywo | TVP Info | TVP | TVP SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »