Czeski gigant dostał potężny cios
Czeski gigant motoryzacyjny - Škoda Auto - osiągnął w pierwszym półroczu 2009 zysk wynoszący 2,7 mld koron (1 CZK = 0,1634 zł), czyli mniejszy niż rok temu o 61,7 procent. Przychody zniżkowały o 19,7 procent - do 89,7 mld koron. Firma sprzedała w tym czasie 29 641 aut (rok do roku: o 10,1 procent mniej).
Wynik sprzedaży, choć słabszy niż w 2008 r., był i tak lepszy niż średnia sprzedaż w światowym przemyśle motoryzacyjnym, gdzie spadek wyniósł w analogicznym okresie aż 17,7 procent.
Škoda Auto najgorsze ma już chyba za sobą - wykorzystuje program "złomowy", na którym zyskuje najbardziej sprzedaż Škody Fabii i spadek jest mniejszy niż w poprzednich okresach rozliczeniowych oraz mniejszy niż na świecie.
W pierwszym półroczu spółka wyprodukowała w sumie 247 064 pojazdów (spadek o 30,2 proc. r/r).
Czesi mają nadzieję, że pozytywne sygnały idące z rynku i nowy model - Škoda Yeti - odwrócą niekorzystne tendencje już w tym półroczu.
Krzysztof Mrówka
Zobacz również:
Producenci wydłużają gwarancje na auta