Rozwód gigantów po dziewięciu latach
Time Warner i AOL nie będą już z sobą mieć nic wspólnego. Po dziewięciu latach od fuzji wartej 350 mld USD z końcem roku nastąpi rozwód.
AOL będzie firmą skoncentrowaną na internetowych serwisach online, w których mocno wyprzedził ją Google. Time Warner - trzecie przedsiębiorstwo w branży na świecie po News Corp. i Walt Disney Co. - zajmie się biznesem medialnym i kablowym (jego marki to m.in. Warner Bros, TV HBO, Cartoon Network, CNN i magazyn "Time"), wykupi od Google 5 proc. akcji AOL, której prezesem jest od marca Tim Armstrong (przyszedł z... Google). AOL będzie samodzielnie notowaną na giełdzie spółką (Time Warner kwotowany jest na NYSE). To teraz czwarty w USA najchętniej odwiedzany portal - po Google, Yahoo i Microsoft. Odwiedza go miesięcznie 106 mln użytkowników.
W ostatnich dwóch latach AOL przejął portal społecznościowy Bebo (za 850 mln USD), otworzył też serwis plotkarski TMZ.
Po trzech latach od fuzji i przyjęcia nazwy AOL/Time Warner firmy zaczęły występować pod swoimi nazwami. Papiery Time Warner wczoraj na NYSE drożały o ponad 2 proc.
Krzysztof Mrówka