Fatalny czas dla Myszki Mickey
Zarobek firmy z krainy bajek - Walt Disney Co. - spadł w ostatnim kwartale o 46 procent. Wpływ na to miało wiele czynników - m.in. spadek sprzedaży DVD i reklam w stacjach TV. Oczekiwania analityków z Wall Street były jeszcze gorsze. Papiery podrożały wczoraj na giełdzie o 1,3 proc.
Zysk wyniósł 613 mln USD w porównaniu z 1,13 mld w tym samym okresie rok wcześniej. Przychody spadły o 7 proc. do 8,1 mld USD. W sektorze filmowo-telewizyjnym spadły o 21 proc. (najbardziej przyczyniły się do tego słabe wyniki filmów ?Wyznania zakupocholiczki? i ?Piorun?).
Dział medialny (w tym telewizje ABC, ESPN i Disney Channel) miał większe przychody o 2 proc. do 3,62 mld USD, lecz zarobek operacyjny spadł o 4 procent. Do 1,30 mld USD. Zyski z telewizji kablowych zwyżkowały o 5 proc., zarobek uzyskiwany z parków tematycznych Walt Disney World, Disney Vacation Club, Disneyland oraz Disneyland Paryż zniżkował aż o połowę do 171 mln USD.
Krzysztof Mrówka, INTERIA.PL