Doskonała wiadomość dla telewidzów
Jesienią zaostrzy się konkurencja na warszawskim rynku płatnych telewizji, internetu i telefonii. Ze swoją ofertą wejdzie do stolicy Vectra, drugi do wielkości operator w Polsce, posiadający ponad 734 tys. abonentów w całym kraju, ale ani jednego w Warszawie.
By zaistnieć na - uważanym za najbardziej lukratywny - stołecznym rynku wykorzysta przejętego w tym roku lokalnego operatora Spray. Tę markę zastąpi jesienią właśnie Vectra.
Zadanie Vectra ma jednak trudne, bo choć wchodzi na najbogatszy, to zarazem na najbardziej konkurencyjny rynek w Polsce. O względy klientów zabiegają w Warszawie niemal wszyscy najważniejsi gracze na rynku płatnej telewizji. Zarówno najwięksi operatorzy kablowi - UPC Polska, Grupa Aster i Multimedia Polska - jak i operatorzy satelitarni - Cyfrowy Polsat, Cyfra+ i platforma n.
Vectra nie chce na razie powiedzieć, jak zamierza walczyć z nimi o klientów. Według informacji GP, jest w trakcie przetargów, w których wybierze m.in. agencję reklamową i public relations, które pomogą w ekspansji na warszawskim rynku. Konkurenci bacznie śledzą to, co robi Vectra. I sami też szykują własne kampanie reklamowe, które pokażą jesienią. Choć niektórzy nie postrzegają nowego konkurenta jako zagrożenia.
- Nie spodziewałbym się istotnej jakościowej zmiany na rynku, a tym samym istotnego wpływu na nasz biznes - mówi GP Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska, trzeciego co do wielkości operatora na rynku posiadającego 666 tys. abonentów.
Michał Fura