Zarząd Ryanaira straszy zwolnieniami i... publikuje paski wynagrodzeń
Sieć tanich linii lotniczych prowadzi twarde negocjacje ze swoimi pracownikami. Po fali protestów ograniczyła liczbę maszyn w macierzystym Dublinie i opublikowała na oficjalnej stronie wyciągi z zarobków niektórych pracowników.
Niedawny strajk pilotów linii lotniczej Ryanair poskutkował anulowaniem 600 lotów i dotknął kilkadziesiąt tysięcy pasażerów. W efekcie, zamiast szukać porozumienia, zarząd firmy ograniczył działania w irlandzkiej siedzibie i wystosował komunikat utrzymany w agresywnym tonie. Wcześniej zarząd przewoźnika ostrzegał, że brak porozumienia na mniejszych rynkach spowoduje w zimowym rozkładzie lotów przebazowanie samolotów, redukcję floty i miejsc pracy. (...)
Związki zawodowe reprezentujące personel kabinowy Ryanair domagają się, by w całej Europie umowy o pracę były zawierane na podstawie prawa lokalnego, a nie prawa irlandzkiego oraz żeby wszystkim oferowano takie same warunki, bez względu na to, czy są zatrudnieni bezpośrednio, czy wynajęci za pośrednictwem firmy zewnętrznej. Wysuwane są też żądania płacowe.
Związki zawodowe wydały oświadczenie, wzywając Komisję Europejską i rządy wszystkich państw europejskich, w których działa Ryanair, do podjęcia działań w związku z "dumpingiem socjalnym" praktykowanym przez irlandzkiego przewoźnika.
Ryanair twierdzi, że warunki, jakie zapewnia swoim pracownikom, są konkurencyjne i często lepsze od tych, które oferują jego rywale, a żądania związków są "bezprzedmiotowe".
W ramach dowodu na oficjalnej stronie Ryanaia opublikowano kilka autentycznych pasków wynagrodzeń. Według nich kapitan zarabia od 16 tys. euro (w Irlandii) do 18 tys. funtów (w Wielkiej Brytanii) miesięcznie (tj. od 69 do 87 tys. zł).
Z kolei szeregowi członkowie załogi zarabiają od 2,2 (w Belgii) do 2,3 (w Irlandii) tys. euro miesięcznie (od 9,5 do 10 tys. zł). (...)
Więcej informacji na www.pulshr.pl