Awarii w PKO BP ciąg dalszy. Słuchacze RMF FM alarmują: Nie możemy wypłacić pieniędzy!
PKO BP wciąż nie udało się usunąć awarii, przez którą klienci banku mają problemy z wypłaceniem gotówki z bankomatów i płaceniem kartami w sklepach. Rzeczniczka banku, z którą reporter RMF FM rozmawiał ponownie przed 15:00, nie potrafiła powiedzieć, jak długo jeszcze potrwa awaria.
"Nie miałam co dać dzieciom wczoraj na kolację, o dzisiejszym obiedzie nie wspominając! Jemy ryż z mlekiem. Dzieci głodne, co mam im powiedzieć?! 'Może zjemy obiad na kolację'?!" - taką poruszającą wiadomość dostaliśmy od słuchaczki na Gorącą Linię RMF FM.
To drugi dzień kłopotów klientów PKO BP. Wczoraj problemy z wypłaceniem gotówki z bankomatów zaczęły się pojawiać po godzinie 14:00. Nasi słuchacze i internauci alarmowali, że nie są w stanie wypłacić pieniędzy nie tylko z bankomatów PKO BP, ale również z Euronetu i cash4you. Awarię udało się opanować dopiero pod wieczór. Jak dowiedział się reporter RMF FM Grzegorz Kwolek, do tej pory nie udało się ustalić przyczyny tej awarii.
Dzisiaj rano bank zapewniał nas, że kłopoty już się nie pojawiają. Niedługo potem słuchacze i internauci zasypali nas jednak sygnałami z różnych regionów kraju, że bankomaty znów nie działają, nie da się też płacić kartami w sklepach.
Przed godziną 15:00 reporter RMF FM Grzegorz Kwolek ponownie skontaktował się z rzeczniczką PKO BP, która nie potrafiła powiedzieć, kiedy awaria zostanie usunięta. Stwierdziła jedynie, że jest szansa na "dobre wiadomości", ale na razie bank nie chce ich oficjalnie podawać.
Klientów, którym bank zablokował środki na koncie, mimo że nie zdołali wypłacić pieniędzy, uspokaja rzeczniczka PKO BP Elżbieta Anders. Radzi, by w takiej sytuacji jak najszybciej skontaktować się z infolinią albo oddziałem banku. Obiecuje, że te reklamacje będą rozpatrywane priorytetowo. - Tak szybko, jak to jest możliwe. Dlatego zachęcam do szybkiego składania reklamacji w tych przypadkach - mówi.
To kolejna w ostatnim czasie awaria w tym banku. We wrześniu klienci PKO BP mieli kłopoty przy korzystaniu z bankowości internetowej. Wtedy przyczyną okazały się problemy przy zmianie systemu informatycznego.
Grzegorz Kwolek, Edyta Bieńczak