"Parkiet": Uboga oferta dla Kowalskiego
Leasing konsumencki pozostaje produktem niszowym i zdaniem przedstawicieli branży nie zmieni się w najbliższych miesiącach - informuje "Parkiet".
Wejście w życie ustawy ograniczającej bariery administracyjne (nowe przepisy w ustawach PIT i CIT) w oferowaniu leasingu konsumenckiego nie spowodowało wzrostu sprzedaży tego produktu. Zainteresowanie klientów indywidualnych jest niewielkie. Według Mariusza Włodarczyka, członka zarządu BZ WBK Leasing, wynika to m.in. z braku akcji marketingowej oraz tego, że większość firm leasingowych wstrzymuje wdrożenie tego produktu do wejścia w życie w połowie grudnia nowej ustawy o kredycie konsumenckim.
Stefan Buczek, zastępca dyrektora Departamentu Pojazdów w VB Leasing, zaznacza, że otoczenie ekonomiczne i nastroje konsumenckie uległy znacznemu pogorszeniu, a to nie sprzyja decyzjom zakupowym, także w systemie leasingu. "Dodatkowo nastąpił spadek sprzedaży nowych samochodów, szczególnie widoczny wśród klientów indywidualnych. W efekcie liczba zapytań zdecydowanie się zmniejszyła" - dodaje.
Duże firmy leasingowe planują wprowadzić produkt dla klientów indywidualnych na przełomie lat 2011 i 2012. Robert Buśko, dyrektor zarządzający Raiffeisen-Leasing Polska, mówi, że produkt pojawi się w ofercie dla konsumentów na początku roku 2012. W przyszłym roku pojawi się też w ofercie Pekao Leasing. ING Lease deklaruje, że rozważy możliwość wprowadzenia tego produktu do oferty. W perspektywie najbliższych miesięcy nie planuje tego BRE Leasing oraz BZ?WBK Leasing.