Europejskie Centrum Odszkodowań (EuCO): 22-procentowy wzrost zysku netto po czterech kwartałach 2016 r.

Grupa Kapitałowa Europejskiego Centrum Odszkodowań (GPW:EUC) osiągnęła po 4 kwartałach 2016 roku 22-procentowy wzrost zysku netto w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku. Skonsolidowany zysk netto grupy w 2016 roku wyniósł 27,7 mln zł. Na koniec 2016 roku EuCO posiadało w prowadzeniu - 16,5 tysiąca spraw - to o pół tysiąca więcej niż w 2015 roku - o łącznej wartości przekraczającej pół miliarda złotych.

Grupa Kapitałowa Europejskiego Centrum Odszkodowań (GPW:EUC) osiągnęła po 4 kwartałach 2016 roku 22-procentowy wzrost zysku netto w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku. Skonsolidowany zysk netto grupy w 2016 roku wyniósł 27,7 mln zł. Na koniec 2016 roku EuCO posiadało w prowadzeniu - 16,5 tysiąca spraw - to o pół tysiąca więcej niż w 2015 roku - o łącznej wartości przekraczającej pół miliarda złotych.

- Cieszę się, że nasza strategia zakładająca między innymi przebudowę działu sprzedaży przynosi efekty. Zwiększająca się z roku na rok skala działalności EuCO, przy utrzymaniu stabilnych kosztów operacyjnych umożliwia systematyczny i długoterminowy wzrost zysku netto - powiedział prezes zarządu EuCO Krzysztof Lewandowski.

EuCO jest też bardzo aktywne na rynkach zagranicznych - w 2016 roku spółka umocniła pozycję lidera odszkodowań osobowych w Rumunii, a wartość portfela prowadzonych tam spraw wzrosła o 30 procent - to ponad 140 mln złotych. Dynamiczny rozwój EuCO na rynku rumuńskim spowodował, że wyniki tej spółki będą od 1 kwartału 2017 roku konsolidowane do wyniku Grupy Kapitałowej EuCO. W ocenie spółki rynek rumuński ma nadal duży potencjał wzrostu - co pozwala z optymizmem zakładać, że wyniki rumuńskiej spółki będą pozytywnie widoczne w danych finansowych grupy w następnych kwartałach.

Reklama

EuCO podjęło również decyzję o zamiarze zakupu do grupy spółki EuCOcar, dynamicznie rozwijającej się na rynku wynajmu samochodów zastępczych dla poszkodowanych w wypadkach. - Projekt EuCOcar dojrzał, by dołączyć do Grupy Kapitałowej EuCO. Spółka zostanie zakupiona po atrakcyjnej cenie z dużym dyskontem w stosunku do wyceny rynkowej EuCO. Jednocześnie obecność w grupie przyspieszy dynamiczny wzrost EuCOcar. Widzimy, że ten rynek jest niezwykle rozwojowy i pozwoli w niedługim czasie na uzyskiwanie dobrych wyników finansowych, zauważalnych w wynikach całej Grupy - dodał prezes Lewandowski.

EuCO wprowadza też unikatowe rozwiązania, które uplasowały firmę na pozycji lidera w regionie. - Jestem dumny, że zbudowaliśmy największą w Europie Środkowo-Wschodniej sieć sprzedaży agencyjnej, jako pierwsi w branży zdecydowaliśmy, że będziemy reprezentować klientów przed sądami, kreujemy nowe usługi - likwidację szkód rzeczowych, zadośćuczynienia, pozwy zbiorowe - podkreślił Lewandowski

Już od trzynastu lat EuCO wskazuje Polakom, że każdy ma pełne prawo do walki o należne mu odszkodowania. - Zwracamy uwagę, że wszyscy poszkodowani w wypadkach oraz ich bliscy mogą liczyć na wsparcie silnej organizacji, która będzie bronić ich interesów - organizacji, która jest skutecznym i równym partnerem dla towarzystw ubezpieczeniowych. Liczby mówią same za siebie - pomogliśmy już ponad 200 tysiącom osób - powiedział prezes.

EuCO jest jedną z nielicznych firm odszkodowawczych w Polsce, która posiada własną kancelarię prawną. Dzięki temu rozwiązaniu poszkodowani mają szansę na uzyskanie wyższych kwot odszkodowań i dodatkowych świadczeń, jeżeli na drodze przedsądowej ich wysokość nie była satysfakcjonująca. W roku 2016 w sprawach prowadzonych przez Kancelarię EuCO odbyło się kilkanaście tysięcy rozpraw w sądach na terenie całej Polski. .

EuCO zwiększa też zaangażowanie społeczne, zacieśniając współpracę z ruchem Olimpiad Specjalnych - największej na świecie organizacji sportu osób z niepełnosprawnością intelektualną. Od czerwca 2016 roku Krzysztof Lewandowski osobiście wspiera Olimpiady Specjalne wiedzą i doświadczeniem jako członek Komitetu Krajowego stowarzyszenia Polska.

Owocem współpracy EuCO z Olimpiadami Specjalnymi jest kampania billboardowa "Grajmy razem". W listopadzie 2016 roku oraz w styczniu i marcu 2017 roku, w największych miastach Polski, na kilkuset billboardach pojawiły się sylwetki zawodników Olimpiad Specjalnych oraz znanych sportowców aktorów wraz z logotypem EuCO. Kampania dotarła do 5 milionów odbiorców.

Opr. MD

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »