Platforma CANAL+ zastąpi nc+?
Po Warszawie krąży plotka, że obecna od marca br. marka nc+ może niedługo zniknąć i zostać zastąpiona przez CANAL+. Zmiana miałaby nastąpić w ciągu najbliższych trzech miesięcy, żeby zdążyć przed bożonarodzeniowym szczytem sprzedaży. Nowa marka byłaby nowym otwarciem, odcięciem od złych skojarzeń ze startem nc+. Podkreśliłaby też, że platforma ma charakter międzynarodowy. CANAL+ to marka całej platformy, a nie tylko kanału premium we Francji czy Hiszpanii. Należy pamiętać, że w Hiszpanii przeprowadzono rebranding. Wcześniej tamtejsza platforma nosiła nazwę DIGITAL+.
Marka nc+ od samego początku jakoś nie miała szczęścia. Kiedy poinformowano, że tak będzie nazywała się platforma, która powstanie z połączenia n i CYFRY+, nie brakowało zdumienia. Wielu internautów podejrzewało, że to tylko tymczasowe rozwiązanie. Tym bardziej, że w 2002 roku (po fuzji CYFRY+ z Wizją TV) była już Nowa Cyfra+, żeby potem wróciła CYFRA+.
Rebranding w obecnej sytuacji jest pożądany. Potencjalni klienci, wpisując do Google słowo nc+, już w pierwszej stronie wyników napotykają na forum dyskusyjne Anty NC+. Wprowadzenie marki CANAL+ to ucieczka do przodu i pewne oszczędności, jeśli chodzi o wydatki marketingowe, które ostatnio dość mocno obcięto, co wyszło platformie nc+ na zdrowie! Reklamy z logo CANAL+ promowałyby zarówno platformę, jak i kanały premium - takie "2 in 1".
Według nieoficjalnych informacji, do pewnych zmian w nc+ dojdzie już 12 lipca. Mogą to być specjalne promocje albo nowości programowe. Od wprowadzenia nowej oferty minęło już trochę czasu. Wystarczająco dużo, aby porozumieć się z niektórymi kanałami, które wypadły z oferty. Niedawno ogłoszono, że Cartoon Network, TCM i CNN pozostaną wbrew wcześniejszym deklaracjom w CYFRZE+. Czyżby miały dołączyć także do nc+? To możliwe, bo TVN24 współpracuje z CNN.
Aż się prosi, żeby platforma adresowana do bogatszych i bardziej wymagających klientów posiadała w ofercie ten kanał. Na wysoką pozycję na liście programowej awansowała Viva Polska. Czy to znak, że kanały Viacomu są już gwarantowane? A może czekają nas kolejne nowości od tego koncernu? Zapewne do oferty nc+ wkrótce wrócą kanały Sportklub i Fightklub, bo właśnie do tego pierwszego dołączono system kodowania Nagry dla kart CYFRY+, a nie wyłączono dla kart Conax. Gdyby to jeszcze były stacje w wersji HD to byłoby duże zaskoczenie!
Platforma nc+ spokojnie i po cichu realizuje porządki swojej oferty prepaidowej. Po cichu wprowadzili Smart HD+ i jest lepsza oferta niż to, co wyszło po pokazaniu się brandu nc+. Co prawda, niemiecki operator platformy HD+ ma podobno obiekcje co do nazwy Smart HD+. Ponoć za bardzo przypomina HD+. Logo i oferta programowa też są zbliżone do tych zza Odry, ale to ponoć czysty zbieg okoliczności.
Czy zmiana nazwy całej platformy może przynieść rewolucję? Raczej ewolucję w mądrzejszym podejściu do klientów. Bo mądrym byłoby pokazanie od samego początku, że platforma jest dla nich, a nie oni dla platformy. Spodziewałbym się dodatkowych promocji, gratisów i może... współpracy z europejskimi odpowiednikami.
Hiszpański CANAL+ i francuski CANALSAT z ASTRY 19,2°E posiadają kilka ciekawych składników, których nc+ nie posiada, a mogłaby mieć bez kupowania dodatkowej pojemności, której i tak na 13°E nie będzie mogła pozyskać, bo jej tam brakuje, a do tego jest droga. Opcja działania na satelitach dwóch operatorów byłaby o tyle mądra, że można sprytnie negocjować ceny za transpondery bez obciążenia, że i tak musimy kupić, bo nie mamy wyjścia. Problemem może być instalacja konwerterów Monoblock na ASTRĘ, ale tym nie ma co się martwić, bo instalatorzy zapewne się ucieszą z tego powodu.
O paczce pay-per-view Taquilla raczej trudno mówić, ale są hiszpańskie kanały klubowe Barça TV, Real Madrid TV, francuskie kanały klubowe OMTV, OLTV, a przede wszystkim publiczne France 2, France 3, France 4, France 5 czy muzyczne M6 Music, M6 Music Black, M6 Music Club, Trace Urban, MCM, MCM Pop i MCM Top. Takich stacji do wzięcia jest dużo! Dzięki temu, nc+ vel CANAL+ stałaby się bardziej francuska i bardziej odróżniałaby się ofertą od konkurencyjnego Cyfrowego Polsatu, który nie miałby szans, by pozyskać francuską ofertę.
Autor: Daniel Gadomski
- - - - - -
Arkadiusz Mierzwa, szef komunikacji i rzecznik prasowy nc+, zaprzeczył plotkom jakoby platforma satelitarna nc+ kiedykolwiek planowała zmianę nazwy. W jednym z niezależnych blogów na portalu satkurier.pl wspomniano, że krążą niepotwierdzone informacje o planowanej zmianie nazwy nc+ na CANAL+. Poniżej publikujemy oficjalny komunikat nc+, który odnosi się do tego artykułu.
Arkadiusz Mierzwa w sposób zdecydowany wypowiedział się na temat plotek, które krążą nawet wśród dystrybutorów nc+ na temat rzekomej zmiany nazwy platformy nc+:
- Pogłoski o rzekomym zastąpieniu marki "nc+" marką "CANAL+" są całkowicie nieprawdziwe, lub też oparte na niewłaściwych przesłankach. Obie te marki istnieją równolegle obok siebie, przy czym nc+ jest marką korporacyjną i jednocześnie nazwą platformy. Natomiast rodzina programów CANAL+ to podstawa naszej oferty programowej i przewagi konkurencyjnej platformy nc+.
Siłą rzeczy te marki muszą więc występować obok siebie. Większość abonentów nc+ jest też odbiorcami programów CANAL+, i na odwrót. Będziemy konsekwentnie realizować długofalową strategię wzmocnienia marki nc+, również dzięki hitom programowym dostępnym na kanałach CANAL+.
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze