Firma Outdoorzy poprawia wyniki i stawia na rozwój technologiczny

Outdoorzy, spółka notowana na rynku NewConnect, zajmująca się sprzedażą odzieży oraz sprzętu sportowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego, wypracowała blisko 65 tys. zł zysku netto w 2 kw. roku obrotowego 2017/2018 przy przychodach netto ze sprzedaży sięgających 1.738 tys. zł. Spółka realizuje nowe projekty rozwojowe w obszarze technologicznym oraz marketingowym.

Outdoorzy, spółka notowana na rynku NewConnect, zajmująca się sprzedażą odzieży oraz sprzętu sportowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego, wypracowała blisko 65 tys. zł zysku netto w 2 kw. roku obrotowego 2017/2018 przy przychodach netto ze sprzedaży sięgających 1.738 tys. zł. Spółka realizuje nowe projekty rozwojowe w obszarze technologicznym oraz marketingowym.

Osiągnięte przez Emitenta wyniki finansowe wykazują istotną poprawę wobec 2 kw. roku obrotowego 2016/2017, kiedy to zysk netto wyniósł 3 tys. zł, a przychody netto ze sprzedaży sięgnęły 1.638 tys. zł. Narastająco, po dwóch kwartałach roku obrotowego 2017/2018 zysk netto Spółki ukształtował się na poziomie 22 tys. zł przy przychodach netto ze sprzedaży wynoszących 3.062 tys. zł wobec straty netto w wysokości 22 tys. zł oraz przychodów netto ze sprzedaży w kwocie 3.098 rok wcześniej. Istotny wzrost rentowności i tym samym zysku netto Outdoorzy S.A. jest efektem prowadzonych działań w obszarze marketingu, mających na celu zwiększanie zasięgu i docierania sklepu z ofertą do coraz szerszego kręgu odbiorców. Emitent cały optymalizuje swoją ofertę sprzedażową, dobierając produkty, które cieszą się największym zainteresowaniem. Zarząd Spółki jest przekonany, że przyjęty kierunek rozwoju jest właściwy i pozwoli utrzymać poprawę wyników finansowych oraz wzrost wartości.

Reklama

- Na bardzo dobre wyniki finansowe w dużej mierze mają wpływ nadal rosnąca sprzedaż w segmencie detalicznym i hurtowym naszej działalności, jak i poprawa marży, na której działamy. Dodatkowo, pozytywnym czynnikiem jest poszukiwanie nowych marek oraz rozwój swoich własnych. Jeśli chodzi o kolejne kwartały to dokładamy wszelkich starań, aby pozytywny trend został zachowany - wyjaśnia Łukasz Golonka, członek zarządu Outdoorzy S.A.

Outdoorzy S.A. zanotowała w 2 kw. roku obrotowego 2017/2018 wzrost sprzedaży zarówno w segmencie detalicznym, jak i hurtowym, dzięki czemu mogła osiągnąć wyraźny wzrost marży. Spółka poprawiła również czas realizacji zamówień, co stanowi bardzo istotny element w budowaniu pozycji rynkowej. Emitent stara się także utrzymywać koszty stałe na niezmienionym poziomie, dbając w ten sposób o rentowność netto.

Spółka w dalszym ciągu dostrzega bardzo wysokie zainteresowanie marką własną Naturehike, która utrzymuje się bardzo wysoko w rankingu najlepiej sprzedających się marek w segmencie detalicznym. Outdoorzy S.A. zrealizowała nowe projekty w obszarze technologicznym, aktualizując oraz nabywając kolejne moduły oprogramowania komputerowego do wsparcia procesów sprzedaży, a także wdrażając narzędzia IT służące do automatyzacji oraz wymiany dokumentów sprzedaży z klientami. Celem tych działań jest stworzenie środowiska IT, które pozwoli na rozszerzenie sprzedaży poprzez planowane uruchomienie nowych kanałów sprzedaży, dzięki czemu możliwe będzie wdrożenie nowocześniejszej platformy e-commerce.

Emitent dokonał też nowych inwestycji w sprzęt komputerowy oraz infrastrukturę sieciową, aby poprawić realizację procesów sprzedażowych. Spółka rozbudowała również działu marketingu w celu zwiększenia jakości oferty prezentowanej na platformie sprzedaży on-line outdoorzy.pl oraz w pozostałych kanałach sprzedaży. Podpisana została także umowa z podmiotem, który specjalizuje się we wdrożeniach platformy Magento, na mocy której ma on zająć się realizacją wdrożenia nowej platformy e-commerce dla sklepu outdoorzy.pl. Planowane wdrożenie ma zostać przeprowadzone w 4 kw. 2018 r. Natomiast samo uruchomienie nowej platformy na nastąpić na przełomie roku 2018/2019.

- Inwestycja w technologie musi naszym zdaniem iść w parze z inwestycjami w marketing, ponieważ aby rozwijać sprzedaż on-line inwestując w marketing nasza platforma musi sprostać wzrostowi liczby zamówień. Nie tylko pod kątem samej wydajności, ale również przy zachowaniu parametrów operacyjnych. Dzięki temu nasze możliwości rozwoju rosną nie tylko w obszarze on-line, ale również w off-line - zakończył Łukasz Golonka.

Spółka zakończyła rok obrotowy 2016/2017 zyskiem netto w wysokości ponad 137 tys. zł przy przychodach netto ze sprzedaży sięgających ponad 7,34 mln zł i zanotowała w ten sposób wyraźną poprawę wyników w ujęciu rdr. Rok wcześniej jej zysk netto wyniósł 49 tys. zł, a przychody netto ze sprzedaży ukształtowały się na poziomie 5,82 mln zł.

Outdoorzy S.A. to podmiot działający w branży e-commerce i prowadzący sklep internetowy - outdoorzy.pl, który pozycjonuje się w pierwszej piątce największych sklepów o profilu outdoorowym. Strategia rozwoju Spółki zakłada dalsze zwiększanie zasięgu działalności oraz umacnianie wizerunku marki, co powinno pozwolić na dotarcie do dużej liczby użytkowników i budowanie grupy klientów powracających, którzy będą wielokrotnie dokonywali zakupów w sklepie. Outdoorzy S.A. jest notowana na rynku NewConnect od grudnia 2016 r.

Opr. KM

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »