Comp Centrum Innowacji wyznacza nowe trendy w rewolucji handlowej w Polsce

Po kilku miesiącach badań rynku oraz testów Comp Centrum Innowacji wdrożył w życie pierwszą w Polsce platformę usługową, która funkcjonuje w oparciu o ogólnopolską sieć połączonych punktów handlowych. W ramach zrealizowanego wdrożenia M/platformy na chwilę obecną udało się połączyć w jedną, wspólną sieć 10 tysięcy punktów handlowych.

Po kilku miesiącach badań rynku oraz testów Comp Centrum Innowacji wdrożył w życie pierwszą w Polsce platformę usługową, która funkcjonuje w oparciu o ogólnopolską sieć  połączonych punktów handlowych. W ramach zrealizowanego wdrożenia M/platformy na chwilę obecną udało się połączyć w jedną, wspólną sieć 10 tysięcy punktów handlowych.

To jednak dopiero początek rewolucji w branży handlowej, która czeka właścicieli sklepów i punktów usługowych oraz konsumentów. Kolejnym krokiem, w perspektywie najbliższego roku będzie z jednej strony konsekwentne poszerzanie bazy punktów oferujących rozwiązania w ramach M/platform,

a z drugiej ekstensywny i intensywny rozwój kolejnych, dedykowanych dla handlu e-usług.

- Nasz apetyt jest jeszcze większy i aby sprostać potrzebom rynku zdecydowaliśmy się wykorzystać nasze dotychczasowe doświadczenie w produkcji zintegrowanych rozwiązań systemowych wspomagających pracę handlu oraz usług i pójść o krok dalej. Zakładamy, że dzięki M/platformie małe i średnie punkty handlowe i usługowe otrzymają świetne narzędzie do konkurencyjnej walki na rynku z dużymi, często międzynarodowymi sieciami, a Grupa Comp wyraźnie zwiększy rentowność prowadzonej działalności - podkreśla Jacek Rodak, prezes zarządu Comp Centrum Innowacyjności.

Reklama

- Warte podkreślenia jest to, że M/platforma to największy projekt jakiego podejmujemy się w naszej 25-letniej historii. Zakładamy, że wyniki grupy będą skokowo rosły po osiągnięciu 20-30 tys. punktów z docelowym portfolio usług. Wówczas przychód wygenerowany przez M/platformę będzie zapewne stanowił najbardziej znaczącą częścią wyniku skonsolidowanego grupy - dodaje.

M/platform to przede wszystkim szereg korzyści z perspektywy właścicieli punktów handlowych. Jedną z przewag jaką obecnie posiadają sklepy wielkopowierzchniowe i sieciowe nad lokalnymi jest dostępność szerokiej gamy usług dodatkowych. Klienci, oprócz zakupów realizowanych w określonych punktach handlowych, mogą skorzystać również z oferty pożyczkodawców, wykupić ubezpieczenie czy doładować telefon.

Dzięki wykorzystaniu innowacyjnych rozwiązań fiskalnych mniejsze punkty handlowe mogą już dziś stanąć w konkurencyjne szranki z wielkimi rywalami. Jest to ogromna szansa na wyjście poza standardowe usługi punktu handlowego.

- Jeśli chodzi o odbiorców końcowych, a więc typowego klienta punktów sprzedaży detalicznej, M/platforma w perspektywie najbliższych miesięcy i lat będzie pełnić rewolucyjną rolę, gwarantując dostęp do różnego rodzaju e-usług poprzez określone rodzaje urządzeń w postaci kasy fiskalnej czy też terminala płatniczego. Naszym celem jest podłączenie do Internetu urządzenia, poszerzanie spektrum usług oferowanych w małych i średnich punktach handlowych i usługowych poprzez pokazanie właścicielom punktów, że wykorzystanie możliwości jakie daje M/platforma może pozwolić im wypracować przewagę konkurencyjną. Przybliżenie usługi klientowi to jedna z największych potrzeb rynku. Doszliśmy do wniosku, że zamiast tworzyć nową sieć usługową, lepiej będzie łączyć, obecnie rozproszonych, użytkowników poszczególnych urządzeń w jedną wspólną sieć - mówi Jacek Rodak.

Kolejne usługi handlowej rewolucji w drodze

Lokalne punkty handlowe, aby móc konkurować na rynku, muszą poszukiwać nowych rozwiązań gwarantujących uzupełnienie codziennych przychodów o nowe usługi. Efekt w postaci osiągniętego w już w czerwcu poziomu 10 tysięcy punktów połączonych w sieć M/platform jest dopiero pierwszym etapem handlowej rewolucji.

Głównym celem M/platformy jest udostępnienie właścicielom punktów handlowych możliwości zamówienia całego pakietu aplikacji w abonamencie lub kupowania ich pojedynczo. Comp Centrum Innowacji planuje stopniowo i systematyczne wdrażać kolejne funkcjonalności. Już w sierpniu br. w ramach M/platformy planujemy wdrożenie usługi w postaci "Mikropożyczki", która spowoduje że każdy punkt handlowy będzie mógł pośredniczyć w udzielaniu pożyczek.

- Kolejnym naszym celem jest, aby klient końcowy uzyskał dostęp do różnego rodzaju e-usług, które będzie mógł zakupić przy okazji dokonywania zakupów. Do typowych usług będą należeć docelowo naliczenia punktów w różnych programach partnerskich i lojalnościowych, doładowania telefonów, pobieranie różnego rodzaju kuponów rabatowych, biletów na wydarzenia, biletów parkingowych, a także usług bankowych, ubezpieczeniowych, płatności elektronicznych bez konieczności korzystania z karty płatniczej - podkreśla Jacek Rodak.

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Comp SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »