Comp Centrum Innowacji wyznacza nowe trendy w rewolucji handlowej w Polsce
Po kilku miesiącach badań rynku oraz testów Comp Centrum Innowacji wdrożył w życie pierwszą w Polsce platformę usługową, która funkcjonuje w oparciu o ogólnopolską sieć połączonych punktów handlowych. W ramach zrealizowanego wdrożenia M/platformy na chwilę obecną udało się połączyć w jedną, wspólną sieć 10 tysięcy punktów handlowych.
To jednak dopiero początek rewolucji w branży handlowej, która czeka właścicieli sklepów i punktów usługowych oraz konsumentów. Kolejnym krokiem, w perspektywie najbliższego roku będzie z jednej strony konsekwentne poszerzanie bazy punktów oferujących rozwiązania w ramach M/platform,
a z drugiej ekstensywny i intensywny rozwój kolejnych, dedykowanych dla handlu e-usług.
- Nasz apetyt jest jeszcze większy i aby sprostać potrzebom rynku zdecydowaliśmy się wykorzystać nasze dotychczasowe doświadczenie w produkcji zintegrowanych rozwiązań systemowych wspomagających pracę handlu oraz usług i pójść o krok dalej. Zakładamy, że dzięki M/platformie małe i średnie punkty handlowe i usługowe otrzymają świetne narzędzie do konkurencyjnej walki na rynku z dużymi, często międzynarodowymi sieciami, a Grupa Comp wyraźnie zwiększy rentowność prowadzonej działalności - podkreśla Jacek Rodak, prezes zarządu Comp Centrum Innowacyjności.
- Warte podkreślenia jest to, że M/platforma to największy projekt jakiego podejmujemy się w naszej 25-letniej historii. Zakładamy, że wyniki grupy będą skokowo rosły po osiągnięciu 20-30 tys. punktów z docelowym portfolio usług. Wówczas przychód wygenerowany przez M/platformę będzie zapewne stanowił najbardziej znaczącą częścią wyniku skonsolidowanego grupy - dodaje.
M/platform to przede wszystkim szereg korzyści z perspektywy właścicieli punktów handlowych. Jedną z przewag jaką obecnie posiadają sklepy wielkopowierzchniowe i sieciowe nad lokalnymi jest dostępność szerokiej gamy usług dodatkowych. Klienci, oprócz zakupów realizowanych w określonych punktach handlowych, mogą skorzystać również z oferty pożyczkodawców, wykupić ubezpieczenie czy doładować telefon.
Dzięki wykorzystaniu innowacyjnych rozwiązań fiskalnych mniejsze punkty handlowe mogą już dziś stanąć w konkurencyjne szranki z wielkimi rywalami. Jest to ogromna szansa na wyjście poza standardowe usługi punktu handlowego.
- Jeśli chodzi o odbiorców końcowych, a więc typowego klienta punktów sprzedaży detalicznej, M/platforma w perspektywie najbliższych miesięcy i lat będzie pełnić rewolucyjną rolę, gwarantując dostęp do różnego rodzaju e-usług poprzez określone rodzaje urządzeń w postaci kasy fiskalnej czy też terminala płatniczego. Naszym celem jest podłączenie do Internetu urządzenia, poszerzanie spektrum usług oferowanych w małych i średnich punktach handlowych i usługowych poprzez pokazanie właścicielom punktów, że wykorzystanie możliwości jakie daje M/platforma może pozwolić im wypracować przewagę konkurencyjną. Przybliżenie usługi klientowi to jedna z największych potrzeb rynku. Doszliśmy do wniosku, że zamiast tworzyć nową sieć usługową, lepiej będzie łączyć, obecnie rozproszonych, użytkowników poszczególnych urządzeń w jedną wspólną sieć - mówi Jacek Rodak.
Lokalne punkty handlowe, aby móc konkurować na rynku, muszą poszukiwać nowych rozwiązań gwarantujących uzupełnienie codziennych przychodów o nowe usługi. Efekt w postaci osiągniętego w już w czerwcu poziomu 10 tysięcy punktów połączonych w sieć M/platform jest dopiero pierwszym etapem handlowej rewolucji.
Głównym celem M/platformy jest udostępnienie właścicielom punktów handlowych możliwości zamówienia całego pakietu aplikacji w abonamencie lub kupowania ich pojedynczo. Comp Centrum Innowacji planuje stopniowo i systematyczne wdrażać kolejne funkcjonalności. Już w sierpniu br. w ramach M/platformy planujemy wdrożenie usługi w postaci "Mikropożyczki", która spowoduje że każdy punkt handlowy będzie mógł pośredniczyć w udzielaniu pożyczek.
- Kolejnym naszym celem jest, aby klient końcowy uzyskał dostęp do różnego rodzaju e-usług, które będzie mógł zakupić przy okazji dokonywania zakupów. Do typowych usług będą należeć docelowo naliczenia punktów w różnych programach partnerskich i lojalnościowych, doładowania telefonów, pobieranie różnego rodzaju kuponów rabatowych, biletów na wydarzenia, biletów parkingowych, a także usług bankowych, ubezpieczeniowych, płatności elektronicznych bez konieczności korzystania z karty płatniczej - podkreśla Jacek Rodak.
Opr. MD