Redan, strategia wypaliła?

Grupa Redan miała w IV kwartale 2009 roku 2,7 mln zł zysku netto wobec 1,4 mln zł zysku przed rokiem. Po wynikach stycznia spółka nie widzi zagrożenia dla prognozy 5,8 mln zł zysku netto w 2010 roku. Zakłada lekki wzrost sprzedaży porównywalnej - poinformowali na spotkaniu z dziennikarzami przedstawiciele spółki.

Grupa Redan miała w IV kwartale 2009 roku 2,7 mln zł zysku netto wobec 1,4 mln zł zysku przed rokiem. Po wynikach stycznia spółka nie widzi zagrożenia dla prognozy 5,8 mln zł zysku netto w 2010 roku. Zakłada lekki wzrost sprzedaży porównywalnej - poinformowali na spotkaniu z dziennikarzami przedstawiciele spółki.

W czwartym kwartale przychody Redanu spadły o 7 proc. do 86,3 mln zł, a zysk netto wzrósł prawie dwukrotnie do 2,7 mln zł. W całym 2009 roku przychody grupy spadły o 2 proc. do prawie 295 mln zł. Strata netto wyniosła 17,3 mln zł wobec 5,5 mln zł zysku przed rokiem. "Sprzedaż w 2009 roku była niższa z powodu działań restrukturyzacyjnych na rynku modowym" - powiedział Bogusz Kruszyński, wiceprezes spółki.

Redan zamykał w 2009 roku nierentowną działalność, w tym m.in. większość sklepów własnych marki Troll w Polsce oraz działalność w Czechach i na Słowacji. "Z powodu procesów restrukturyzacji ponieśliśmy wysokie, jednorazowe straty w wysokości prawie 13 mln zł" - powiedział wiceprezes. Dodał, że dobry wynik osiągnięty w czwartym kwartale to efekt dynamicznego rozwoju sieci Textilmarket, odbudowy marży w Top Secret i optymalizacji kosztów.

Reklama

Kilka tygodni temu Redan przedstawił strategię na lata 2010-2012. Do końca 2012 roku spółka chce zwiększyć sprzedaż do 642 mln zł i zysk netto do 37,5 mln zł. Liczba sklepów ma wzrosnąć do tego czasu do 614 placówek z 363 na koniec 2009 roku. W tym roku przychody mają wynieść 334 mln zł, a zysk netto 5,8 mln zł. Zarząd spółki podtrzymuje, że tegoroczna prognoza może zostać zrealizowana. "W styczniu sprzedaż, marża oraz wielkość sieci były nieznacznie lepsze od naszych założeń uwzględnionych w prognozie.

Nie ma przesłanek, że prognoza jest zagrożona" - powiedział prezes spółki Piotr Kulawiński. Spółka zakłada, że w tym roku sprzedaż w sklepach porównywalnych nieznacznie wzrośnie. "W 2009 roku sprzedaż porównywalna w sieci Textilmarket wzrosła o 12 proc., a w samym czwartym kwartale nieznacznie mniej. W sieci Top Secret sprzedaż porównywalna spadła o 14 proc. rdr, a w samym czwartym kwartale o około 10 proc." - powiedział wiceprezes Kruszyński. "Zakładamy, że w Textilmarket sprzedaż porównywalna będzie rosła, ale wolniej. W Top Secret wzrośnie, ale nieznacznie" - dodał. Poinformował, że spółka chce realizować sprzedaż przy marżach handlowych na poziomach porównywalnych jak w 2007 roku.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Netto | Strategie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »