Wyniki Cyfrowego Polsatu w I kw. 2016
Zysk netto grupy Cyfrowego Polsatu wyniósł w pierwszym kwartale 175,5 mln zł i był 8 proc. wyższy od konsensusu rynkowego, gdyż analitycy spodziewali się wyniku na poziomie 162,3 mln zł. Przychody operatora wyniosły 2.364 mld zł, wobec konsensusu 2.341,8 mln zł.
Zysk EBITDA wyniósł 846,5 mln zł i był zgodny z konsensusem PAP (863,4 mln zł). Rentowność EBITDA grupy spadła do 35,8 proc. z 38,5 proc. w poprzednim roku.
Rok do roku przychody grupy wzrosły o 1,5 proc.
Na koniec marca grupa obsługiwała 16,531 mln usług, wobec 16,429 mln w porównywalnym okresie 2015 roku. Był to wzrost o 0,6 proc.
Liczba usług kontraktowych wzrosła o 2,8 proc. do 12,744 mln.
Średnie miesięczne przychody na abonenta usług kontraktowych grupy Cyfrowego Polsatu wzrosły do 87 zł z 85,8 zł rok wcześniej. Liczba usług na jednego klienta wzrosła do 2,16 z 2,04.
Operator zakończył kwartał z 1,647 mln abonentów internetu (14,7 proc. więcej rok do roku), 4,56 mln płatnej telewizji (3,5 proc. więcej rok do roku) i 6,536 mln telefonii komórkowej (spadek 0,2 proc. rok do roku).
"Wierzymy, że dalsze nasycenie bazy naszych klientów usługami łączonymi, w tym produktem smartDOM, będzie miało pozytywny wpływ na wzrost liczby świadczonych przez nas usług kontraktowych w przyszłości" - napisano w raporcie.
Baza usług przedpłaconych Cyfrowego Polsatu spadła w pierwszym kwartale o 6,1 proc. do 3,79 mln. O 7,4 proc. spadła baza usług prepaid telefonii komórkowej.
"Spadek ten spowodowany był m.in. migracją części użytkowników usług przedpłaconych do segmentu usług kontraktowych w związku z relatywnie atrakcyjnymi warunkami ofert abonamentowych i oferowanymi promocjami w ramach programu smartDOM" - napisano.
Liczba klientów usługi pakietowej smartDom wzrosła w ciągu minionego kwartału do 1,09 mln. Liczba usług posiadanych przez klienta tej usługi wyniosła 3,22 mln, a wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta w tej grupie na koniec marca wynosił około 3.
Cyfrowy Polsat podał, że na koniec marca pokrycie populacji Polski siecią LTE oferowaną przez grupę wynosiło 96,8 proc.
Udział grupy w oglądalności telewizyjnej wyniósł 24,4 proc. wobec 24 proc. rok wcześniej, a udział w rynku reklamy 25,5 proc. wobec 25,1 proc.
Poniżej przedstawiamy wyniki Cyfrowego Polsatu w zestawieniu z konsensusem PAP.
1Q2016 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q |
Przychody | 2364,0 | 2341,8 | 0,9% | 1,5% | -9,4% |
EBITDA | 846,5 | 863,4 | -2,0% | -5,6% | -3,9% |
EBIT | 422,8 | 433,0 | -2,4% | -1,4% | -4,9% |
Zysk netto | 175,5 | 162,3 | 8,1% | 2,8% | -5,4% |
marża EBITDA | 35,8% | 36,9% | -1,06 | -2,69 | 2,05 |
marża EBIT | 17,9% | 18,5% | -0,60 | -0,52 | 0,86 |
marża netto | 7,4% | 6,9% | 0,48 | 0,09 | 0,31 |