Odszkodowanie za Nutellę
Producent Nutelli musi wypłacić konsumentom w USA milionowe odszkodowanie, ponieważ wprowadzał ich w błąd reklamą, w której sugerował, że Nutella jest częścią pełnowartościowego posiłku.
Dwie amerykańskie mamy, które kupiły Nutellę i podały swoim dzieciom na śniadanie, tak jak sugeruje jej producent, przeraziły się, kiedy przeczytały jej skład. Stwierdziły, że równie dobrze mogłyby karmić dzieci czekoladą. Kobiety zostały wprowadzone w błąd reklamami koncernu Ferrero produkującego Nutellę, w których firma sugeruje, że jej krem orzechowo-czekoladowy to część pełnowartościowego śniadania.
Prawnicy konsumentek wywalczyli właśnie odszkodowanie od Ferrero. Koncern musi wypłacić po 4 dolary każdemu, kto kupił słoik Nutelli i wypełni dostępny w internecie formularz. Co ciekawe, aby udowodnić zakup, wcale nie trzeba przedstawiać paragonu. Amerykańscy konsumenci, którzy kupili więcej słoików, mogą domagać się zwrotu maksymalnie 20 dolarów. Na odszkodowania Ferrero przeznaczyło 3,05 mln dolarów.
Reklamy, w których producent Nutelli sugeruje, że jego czekoladowy krem jest częścią pełnowartościowego śniadania, były emitowane również w Polsce.
Więcej na: www.Pro-Test.pl