Zmarnowali ci urlop? Niech płacą

W efekcie najnowszej uchwały Sądu Najwyższego biura podróży będą musiały zwracać klientom nie tylko koszty nieudanej wycieczki, ale zapłacić również zadośćuczynienie za tzw. straty niematerialne, informuje "Metro".

Chodzi o sytuacje, gdy zamiast w obiecanych przez biuro luksusach, spędziliśmy wakacje w marnym motelu z nieświeżym jedzeniem, a do plaży był kilometr zamiast 100 metrów i czujemy się oszukani. Jako prawną podstawę uchwały Sąd Najwyższy wskazał art. 11a ustawy z 1997 r. o usługach turystycznych.

Dotychczas orzecznictwo polskich sądów w podobnych sprawach nie było jednolite. Czy uchwała SN to zmieni? Dzięki niej będzie można w sądach walczyć z nieuczciwymi biurami podróży za nierzetelne wywiązywanie się z umowy. - Uchwała zmusi biura podróży do większej ostrożności w oferowaniu usług i do troski o dochowanie obiecanego standardu - uważa wiceprezes Polskiej Izby Turystyki Stanisław Piśko.

Reklama

Zaplanuj z nami swoje wakacje!

Samoloty, hotele, mapy, autokary, noclegi - wybierasz się na wakacje? Sprawdź ceny!

W podobnych sprawach można się też posiłkować wyrokiem Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości z 2002 r. Orzekł on, że pojęcie szkody obejmuje także szkodę niemajątkową. Tym samym ustawodawcy krajowi powinni zapewniać konsumentom możliwość dochodzenia roszczeń w przypadku szkód niemajątkowych powstałych na skutek wykonania umowy.

ZOBACZ AUTORSKĄ GALERIĘ ANDRZEJA MLECZKI

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: biuro podróży | uchwały | biuro | urlop | wycieczki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »