BPH dla osób niesłyszących

Placówka partnerska Banku BPH w Łodzi obsługująca osoby niesłyszące została otwarta w grudniu 2004 roku. To jedyna tego typu placówka bankowa w Polsce.

Placówka partnerska Banku BPH w Łodzi obsługująca osoby niesłyszące została otwarta w grudniu 2004 roku. To jedyna tego typu placówka bankowa w Polsce.

Jej powstanie to efekt wieloletniej współpracy właściciela placówki Mariusza Michalaka ze środowiskiem osób niesłyszących. Dzięki tej współpracy poznał on problemy osób z wadą słuchu, również te związane z poruszaniem się w świecie usług finansowych. - Okazało się, iż bariera w komunikowaniu się ogranicza nie tylko możliwości dostępu do produktów bankowych i ubezpieczeniowych, ale również umiejętność korzystania z szerokiej gamy propozycji oferowanych przez instytucje finansowe - mówi Mariusz Michalak.

Celem placówki jest przybliżenie osobom niesłyszącym korzyści, jakie wiążą się z odpowiednim doborem produktów w zależności od potrzeb i możliwości Klientów, a także umożliwienie im pełnego korzystania z posiadanych produktów finansowych. Dzięki dobrej znajomości języka migowego pracownicy placówki partnerskiej mogą w rzetelny i zrozumiały sposób przedstawić klientom nawet najbardziej skomplikowane produkty finansowe. Osoby niesłyszące mają tutaj pewność, iż zostaną obsłużone w pełnym zakresie.

Reklama

W kwietniu ubiegłego roku XV Walne Zgromadzenie Związku Banków Polskich podjęło uchwałę w sprawie tworzenia warunków umożliwiających powszechne korzystanie z usług bankowych przez osoby niepełnosprawne. Zdeklarowano, że banki będą sukcesywnie rozszerzały swoją ofertę o usługi skierowane do Klientów niepełnosprawnych. Przedstawiciele organizacji osób niepełnosprawnych przekazali bankowcom katalog problemów wymagających ich zdaniem rozwiązania tak by bank, zarówno jako miejsce jak i instytucja, stał się otwarty dla osób potrzebujących specjalnej uwagi. W jednym z postulatów zwrócili oni uwagę na potrzeby osób niesłyszących, sugerując aby w placówkach bankowych zatrudniać tłumacza języka migowego lub przeszkolić w tym zakresie pracownika.

- Często zapominamy, że wśród nas żyją osoby, którym niekiedy ciężko funkcjonować w środowisku postrzeganym przez nas jako normalne. Na szczęście w Polsce, również w świecie biznesu coraz więcej mówi się o potrzebach osób niepełnosprawnych. W kontekście umożliwienia im korzystania z usług bankowych najczęściej pojawia się kwestia technicznego dostosowania placówek do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. To jednak nie wszystko, oczekiwania tych osób są dużo bardziej różnorodne i może przez to trudne niekiedy do zdefiniowania. Placówka partnerska Banku BPH obsługująca osoby niesłyszące jest tego doskonałym przykładem - powiedział Józef Wancer, Prezes Zarządu Banku BPH. - I choć polski sektor bankowy ma jeszcze wiele do zrobienia aby stał się naprawdę dostępny dla osób niepełnosprawnych liczymy, że placówka partnerska Bank BPH w Łodzi jest jednym z pierwszych kroków, które pociągną za sobą następne - dodał.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: placówki | placówka | Bank BPH
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »