mBank planuje dalszą ekspansję

mBank planuje do końca 2010 roku w Czechach i na Słowacji pozyskać co najmniej 250 tys. klientów, otwiera placówkę w Londynie i chce do końca 2007 roku wybrać rynki do dalszej zagranicznej ekspansji - poinformowali we wtorek przedstawiciele banku.

mBank planuje do końca 2010 roku w Czechach  i na Słowacji pozyskać co najmniej 250 tys. klientów, otwiera  placówkę w Londynie i chce do końca 2007 roku wybrać rynki do  dalszej zagranicznej ekspansji - poinformowali we wtorek  przedstawiciele banku.

"Czechy i Słowacja to pierwsze dwa kraje, do których wchodzimy z naszą ofertą. Chcemy być przygotowani, by w tym roku móc powiedzieć w jakich innych krajach chcemy prowadzić działalność" - powiedział Piotr Gawron, dyrektor BRE Banku odpowiedzialny za mBank. Dodał, że obecnie analizowane są pod tym kątem wszystkie kraje z Europy Środkowo-Wschodniej.

mBank podał, że planuje, iż do końca 2010 roku w Czechach i na Słowacji pozyska co najmniej 250 tys. klientów. Bank prognozuje, że do tego czasu oba oddziały udzielą 1,2 mld euro kredytów i zgromadzą 300 mln euro depozytów. mBank szacuje, że roczny próg rentowności na tych rynkach zostanie osiągnięty do końca 2012 roku. Do tego okresu suma inwestycji wynieść ma około 29 mln euro. Do końca 2008 roku powstanie w Czechach 12 centrów finansowych i 18 tzw. mKiosków (punktów w centrach handlowych). Na Słowacji ma funkcjonować natomiast 6 centrów oraz 8 mKiosków.

Reklama

W IV kwartale 2007 roku bank uruchomi na obu rynkach ofertę kont osobistych, kont oszczędnościowych, kredytów gotówkowych oraz kredytów zabezpieczonych hipoteką.

W I kwartale 2008 roku oferta rozszerzona ma być o Supermarket TFI, karty kredytowe i produkty dla małych i średnich firm. mBank podał także, że planuje na przełomie października i listopada 2007 roku otworzyć placówkę w Londynie, która zajmować się będzie sprzedażą kredytów hipotecznych.

Oferta placówki skierowana ma być do Polaków pracujących w Anglii. mBank nie wyklucza, że otworzy kolejne placówki w Londynie. "To pierwszy krok ekspansji w tym kierunku, nie traktujemy tego jako pilotaż. Trudno powiedzieć czy powstaną tam kolejne placówki, wszystko zależy od zapotrzebowania" - powiedział Gawron.

W Polsce mBank ma blisko 60 mKiosków i 15 centrów finansowych.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: placówki | mBank | Nieplanowane
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »