Reklama odprawiona

Sejm opóźnił o cztery miesiące kampanię reklamową towarzyszącą wyborom. Szkoda, ale partie same sobie szkodzą - mówią firmy. Wybory zawsze były wisienką na ciasteczku przychodów firm reklamowych, szczególnie smakowitą dla branży outdoorowej.

Sejm opóźnił o cztery miesiące kampanię reklamową towarzyszącą wyborom. Szkoda, ale partie same sobie szkodzą - mówią firmy. Wybory zawsze były wisienką na ciasteczku przychodów firm reklamowych, szczególnie smakowitą dla branży outdoorowej.

Dlatego ich szefowie od dawna zacierali ręce w oczekiwaniu na tegoroczną podwójną kampanię wyborczą - parlamentarną i prezydencką, a outdoor liczył na zwiększenie dynamiki przychodów o 3-5 proc. Opóźnienie wyborów spowoduje, że firmy z branży będą musiały trochę dłużej poczekać na wpływy, a połączenie kampanii parlamentarnej i prezydenckiej prawdopodobnie sprawi, że wydatki partii będą niższe niż gdyby je realizowano osobno.

- Wrzesień-październik to dla nas miesiące najlepszej sprzedaży, więc lepiej by było, gdyby wybory były w okresie trochę trudniejszym dla branży - mówi Janusz Malinowski, prezes Ströera, drugiej co do wielkości firmy outdoorowej.

Reklama

Partie mogą też próbować zaoszczędzić na połączonej kampanii i skonsolidować wydatki. - Połączenie wyborów prezydenckich i parlamentarnych sprawi, że pewne reklamy będą robione wspólnie, więc raczej wydamy mniej, niż gdyby wybory były robione oddzielnie - mówi Adam Bielan, rzecznik Prawa i Sprawiedliwości (PiS), partii, która zapewne wyda najwięcej na wybory.

- Niezależnie od wariantu wyborów, na pewno wydamy grubo poniżej 30 mln zł - mówi Adam Bielan.

W sumie partie powinny wydać kwoty rzędu 60-70 mln zł, dużo mniej niż musiałyby wydać prywatne firmy na ogólnopolskie kampanie o podobnej skali. Tak ocenia Jakub Bierzyński, szef domu mediowego OMD Poland. - Główną siłą rażenia partii politycznych są bezpłatne ogłoszenia w telewizji. Inna sprawa, że siła nabywcza tych budżetów jest bardzo duża - prominentny polityk z dużym nazwiskiem może wynegocjować sobie lepsze warunki niż najlepszy dom mediowy - mówi Jakub Bierzyński.

Ale branża sobie poradzi: 34-proc. wzrost przychodów firm reklamy zewnętrznej w pierwszym kwartale był tak duży, że outdoor niespecjalnie się zamartwia przesunięciem terminu wyborów. Natomiast problem mogą mieć sami politycy.

- Wiadomo, że pierwszeństwo będą mieli stali klienci komercyjni, a przy dużym obłożeniu może zapanować zasada: kto pierwszy, ten lepszy i może zabraknąć nośników - mówi Janusz Malinowski.

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: wybory | firmy | partie polityczne | reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »