Strona internetowa dla firmy może być tania. Sprawdź jak to zrobić
Koszt stworzenia strony internetowej zależy od bardzo wielu czynników i nie sposób podać jedną, konkretną kwotę. W zależności, czy to ma być blog, strona internetowa dla firmy czy sklep – koszt będzie się znacząco różnić. Cena zależy przede wszystkim od twoich potrzeb, oczekiwań i budżetu, jakim dysponujesz. Jeśli potrzebujesz prostej strony www, bez skomplikowanych funkcji to okazuje się, że możesz taką stworzyć za dosłownie kilka złotych. Z artykułu dowiesz się, jak to zrobić.
Proces wyceny strony www można porównać do kupowania nowego auta lub mieszkania. W pierwszym przypadku, gdy zdecydujesz się na podstawową wersję samochodu, zapłacisz stosunkowo niewiele. Jeśli jednak dobierzesz sporo opcjonalnego wyposażenia, mocniejszą wersję silnikową, najlepszej jakości materiały we wnętrzu - wartość pojazdu może wzrosnąć nawet dwukrotnie. Również w przypadku kupna mieszkania na jego ostateczną cenę wpływa wiele czynników: metraż, lokalizacja czy stan wykończenia wnętrza. Niewielka kawalerka na obrzeżach miasta to naturalnie niższy koszt od 4-pokojowego mieszkania położonego w centrum. Podobnie jest w przypadku stron internetowych.
Opłata za stronę internetową uzależniona jest od jej wielkości, złożoności, ilości podstron, funkcji, jakości wykonania i wielu innych czynników. Zróżnicowana jest także opłata za godzinę pracy programistów. Musisz mieć świadomość, że szczególnie kosztowne pozostaje tworzenie dedykowanych rozwiązań i wdrażanie spersonalizowanych pomysłów. Dlaczego? Ponieważ programista musi poświęcić na to więcej czasu, a w niektórych przypadkach - nowe funkcje stworzyć od zera. A im większy nakład pracy, tym wyższa cena. Sięgając po gotowe, przygotowane wcześniej szablony, sporo zaoszczędzisz.
Rozbudowana strona internetowa dla firmy z projektem graficznym oraz rozwiązaniami ułatwiającymi pozycjonowanie to koszt od kilkuset do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Wciąż są to jedynie orientacyjne sumy, ponieważ jest zbyt wiele czynników wpływających na ostateczną cenę. W tym takie, o których w ogóle nie pomyślisz. Aby poznać cenę za stronę www, musisz dokładnie określić jej wielkość, ilość podstron i zakładek, funkcje, jak dedykowane moduły czy formularze, oraz w przybliżeniu opisać poziom jej zaawansowania. Inną cenę będzie miała trudniejsza do stworzenia strona internetowego sklepu, a inną strona www dla osiedlowego fryzjera, który z jej pomocą będzie chciał pozyskać nowych klientów.
Decydując się na usługi dużej korporacji, zapłacisz więcej. Związane jest to głównie z wyższymi kosztami, jakie ponoszą duże firmy - wynajem większego lokalu, koszty reklamy, pensje dla pracowników i wiele innych. Alternatywą pozostaje więc skorzystanie z oferty mniejszej organizacji, a nawet specjalisty, pracującego na własnej działalności gospodarczej. Tworzone przez nie strony internetowe są na zbliżonym poziomie, a cena może być zauważalnie niższa.
Na wstępie przemyśl, jaki cel chcesz osiągnąć. Może się okazać, że najprostsze rozwiązanie w 100 proc. zaspokoi twoje potrzeby, przy znacznie niższym koszcie. Przeznaczenie na stronę kilku tysięcy złotych nie oznacza automatycznie sukcesu. Rozbudowana strona internetowa dla firmy wymaga stałego wsparcia, a to oznacza dodatkowe koszty, a nawet zatrudnienie dedykowanego specjalisty.
Niezwykle ważną kwestią pozostaje zwrot z inwestycji. Chodzi o to, czy wydane pieniądze będą warte poświęconego czasu i energii oraz czy liczba pozyskanych klientów zrekompensuje ci poniesione koszty. Jeśli po prostu szukasz skutecznej platformy do kontaktu z klientami i możliwości przedstawienia katalogu swoich usług, być może twoje cele spełni prosta strona internetowa, która umożliwi zaprezentowanie usług i kontaktu.
Czasem mniej znaczy więcej. Prosta strona internetowa może spełniać swoje zadanie równie skutecznie, co jej bardziej rozbudowany odpowiednik. Dotyczy to zwłaszcza małych firm oraz jednoosobowych działalności gospodarczych. Obecni jak i potencjalni klienci zwykle szukają konkretnych informacji i chcą to zrobić możliwie jak najszybciej. Szkoda im czasu na przeklikiwanie się przez morze różnego rodzaju zakładek i odnośników. Prostota, przejrzystość, intuicyjność i łatwy dostęp do najważniejszych informacji często okazują się kluczami do sukcesu. Skuteczność strony www nie mierzymy więc jej złożonością - klasyczne rozwiązania mogą równie skutecznie spełniać swoją rolę, a pozwalają sporo zaoszczędzić.
W przypadku stosunkowo niewielkich firm witryna internetowa pełni rolę wizytówki. Jej celem jest przede wszystkim zaprezentowanie światu konkretnych produktów lub usług, a także bezproblemowe zlokalizowanie siedziby czy odnalezienie danych kontaktowych. W takim przypadku najważniejszą rolą strony będzie nawiązanie więzi z klientami i sprawne zrobienie dobrego pierwszego wrażenia.
Dlaczego warto postawić na prostą stronę internetową?
- Możesz ją stworzyć, nie będąc programistą,
- Zaprojektujesz samodzielnie grafikę za pomocą jednego z gotowych szablonów,
- Zaoszczędzisz zarówno czas, jak i pieniądze.
Posiadanie własnego miejsca w sieci może zamknąć się w koszcie dosłownie kilku - kilkudziesięciu złotych i to na rok! Interia Pakiet dla Firm przez pierwszy rok kosztuje zaledwie 9 zł w skali roku. W jej skład wchodzą: darmowe konto e-mail bez reklam (we własnej domenie), własna strona www oraz unikalny adres strony, czyli tzw. domena.
Warto dodać, że własna strona internetowa w ofercie Interia Pakiet dla Firm pozostaje niezwykle prosta do stworzenia - zajmie ci to dosłownie kilka minut. Założenie konta w usłudze jest tak samo proste, jak w dowolnym serwisie społecznościowym, np. Facebook czy Instagram. Jak to zrobić? Wybierasz jeden z ponad kilkudziesięciu szablonów, wpisujesz tekst, publikujesz i gotowe.
1. Wchodzisz na stronę www "Interia Pakiet dla Firm", klikasz “Kup teraz za 9 zł" i uzupełniasz formularz.
2. Następnie, krok po kroku, wypełniasz wszystkie wymagane pola.
3. W dalszej kolejności kreator przeprowadzi Cię przez usługę i pomoże wybrać domenę strony www. Natomiast konfigurator umożliwi wybranie szablonu strony, dodanie tekstu oraz zdjęć. Aktywacja w sieci może potrwać od kilku minut do 24 godzin.
Na takie strony internetowe najczęściej decydują się małe firmy, lokalni przedsiębiorcy, osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą oraz świadczące swoje usługi w fizycznych punktach sprzedaży. Są organizacje zatrudniające kilku pracowników (np. Kancelarie prawnicze, restauracje, firmy budowlane, zakłady stomatologiczne, fryzjerskie czy kosmetyczne itp.) W świetle galopującej inflacji i coraz wyższych kosztów, małe firmy robią, co mogą, aby je ograniczać. Prosta strona internetowa, która nie wymaga wysokich kosztów związanych z jej utrzymaniem, może walnie przyczynić się do szybszego startu z własnym biznesem oraz zachowaniu lepszej kontroli nad kosztami jej utrzymania.