Strona internetowa dla firmy może być tania. Sprawdź jak to zrobić

Koszt stworzenia strony internetowej zależy od bardzo wielu czynników i nie sposób podać jedną, konkretną kwotę. W zależności, czy to ma być blog, strona internetowa dla firmy czy sklep – koszt będzie się znacząco różnić. Cena zależy przede wszystkim od twoich potrzeb, oczekiwań i budżetu, jakim dysponujesz. Jeśli potrzebujesz prostej strony www, bez skomplikowanych funkcji to okazuje się, że możesz taką stworzyć za dosłownie kilka złotych. Z artykułu dowiesz się, jak to zrobić.

Proces wyceny strony www można porównać do kupowania nowego auta lub mieszkania. W pierwszym przypadku, gdy zdecydujesz się na podstawową wersję samochodu, zapłacisz stosunkowo niewiele. Jeśli jednak dobierzesz sporo opcjonalnego wyposażenia, mocniejszą wersję silnikową, najlepszej jakości materiały we wnętrzu - wartość pojazdu może wzrosnąć nawet dwukrotnie. Również w przypadku kupna mieszkania na jego ostateczną cenę wpływa wiele czynników: metraż, lokalizacja czy stan wykończenia wnętrza. Niewielka kawalerka na obrzeżach miasta to naturalnie niższy koszt od 4-pokojowego mieszkania położonego w centrum. Podobnie jest w przypadku stron internetowych.

Reklama

Strona internetowa dla firmy: Tanio czy drogo?

Opłata za stronę internetową uzależniona jest od jej wielkości, złożoności, ilości podstron, funkcji, jakości wykonania i wielu innych czynników. Zróżnicowana jest także opłata za godzinę pracy programistów. Musisz mieć świadomość, że szczególnie kosztowne pozostaje tworzenie dedykowanych rozwiązań i wdrażanie spersonalizowanych pomysłów. Dlaczego? Ponieważ programista musi poświęcić na to więcej czasu, a w niektórych przypadkach - nowe funkcje stworzyć od zera. A im większy nakład pracy, tym wyższa cena. Sięgając po gotowe, przygotowane wcześniej szablony, sporo zaoszczędzisz.

Rozbudowana strona internetowa dla firmy z projektem graficznym oraz rozwiązaniami ułatwiającymi pozycjonowanie to koszt od kilkuset do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Wciąż są to jedynie orientacyjne sumy, ponieważ jest zbyt wiele czynników wpływających na ostateczną cenę. W tym takie, o których w ogóle nie pomyślisz. Aby poznać cenę za stronę www, musisz dokładnie określić jej wielkość, ilość podstron i zakładek, funkcje, jak dedykowane moduły czy formularze, oraz w przybliżeniu opisać poziom jej zaawansowania. Inną cenę będzie miała trudniejsza do stworzenia strona internetowego sklepu, a inną strona www dla osiedlowego fryzjera, który z jej pomocą będzie chciał pozyskać nowych klientów.

Decydując się na usługi dużej korporacji, zapłacisz więcej. Związane jest to głównie z wyższymi kosztami, jakie ponoszą duże firmy - wynajem większego lokalu, koszty reklamy, pensje dla pracowników i wiele innych. Alternatywą pozostaje więc skorzystanie z oferty mniejszej organizacji, a nawet specjalisty, pracującego na własnej działalności gospodarczej. Tworzone przez nie strony internetowe są na zbliżonym poziomie, a cena może być zauważalnie niższa.

Strona internetowa dla firmy, czyli jaki jest twój cel?

Na wstępie przemyśl, jaki cel chcesz osiągnąć. Może się okazać, że najprostsze rozwiązanie w 100 proc. zaspokoi twoje potrzeby, przy znacznie niższym koszcie. Przeznaczenie na stronę kilku tysięcy złotych nie oznacza automatycznie sukcesu. Rozbudowana strona internetowa dla firmy wymaga stałego wsparcia, a to oznacza dodatkowe koszty, a nawet zatrudnienie dedykowanego specjalisty.

Niezwykle ważną kwestią pozostaje zwrot z inwestycji. Chodzi o to, czy wydane pieniądze będą warte poświęconego czasu i energii oraz czy liczba pozyskanych klientów zrekompensuje ci poniesione koszty. Jeśli po prostu szukasz skutecznej platformy do kontaktu z klientami i możliwości przedstawienia katalogu swoich usług, być może twoje cele spełni prosta strona internetowa, która umożliwi zaprezentowanie usług i kontaktu.

Strona internetowa dla firm: Jak zaoszczędzić?

Czasem mniej znaczy więcej. Prosta strona internetowa może spełniać swoje zadanie równie skutecznie, co jej bardziej rozbudowany odpowiednik. Dotyczy to zwłaszcza małych firm oraz jednoosobowych działalności gospodarczych. Obecni jak i potencjalni klienci zwykle szukają konkretnych informacji i chcą to zrobić możliwie jak najszybciej. Szkoda im czasu na przeklikiwanie się przez morze różnego rodzaju zakładek i odnośników. Prostota, przejrzystość, intuicyjność i łatwy dostęp do najważniejszych informacji często okazują się kluczami do sukcesu. Skuteczność strony www nie mierzymy więc jej złożonością - klasyczne rozwiązania mogą równie skutecznie spełniać swoją rolę, a pozwalają sporo zaoszczędzić.

W przypadku stosunkowo niewielkich firm witryna internetowa pełni rolę wizytówki. Jej celem jest przede wszystkim zaprezentowanie światu konkretnych produktów lub usług, a także bezproblemowe zlokalizowanie siedziby czy odnalezienie danych kontaktowych. W takim przypadku najważniejszą rolą strony będzie nawiązanie więzi z klientami i sprawne zrobienie dobrego pierwszego wrażenia. 

Dlaczego warto postawić na prostą stronę internetową?

  • Możesz ją stworzyć, nie będąc programistą,  
  • Zaprojektujesz samodzielnie grafikę za pomocą jednego z gotowych szablonów, 
  • Zaoszczędzisz zarówno czas, jak i pieniądze.

Darmowa strona internetowa? Nie, ale za 9 zł.

Posiadanie własnego miejsca w sieci może zamknąć się w koszcie dosłownie kilku - kilkudziesięciu złotych i to na rok! Interia Pakiet dla Firm przez pierwszy rok kosztuje zaledwie 9 zł w skali roku. W jej skład wchodzą: darmowe konto e-mail bez reklam (we własnej domenie), własna strona www oraz unikalny adres strony, czyli tzw. domena. 

Warto dodać, że własna strona internetowa w ofercie Interia Pakiet dla Firm pozostaje niezwykle prosta do stworzenia - zajmie ci to dosłownie kilka minut. Założenie konta w usłudze jest tak samo proste, jak w dowolnym serwisie społecznościowym, np. Facebook czy Instagram. Jak to zrobić? Wybierasz jeden z ponad kilkudziesięciu szablonów, wpisujesz tekst, publikujesz i gotowe. 

Jak założyć konto w Interia Pakiet dla Firm?

1. Wchodzisz na stronę www "Interia Pakiet dla Firm", klikasz “Kup teraz za 9 zł" i uzupełniasz formularz. 


2. Następnie, krok po kroku, wypełniasz wszystkie wymagane pola. 

3. W dalszej kolejności kreator przeprowadzi Cię przez usługę i pomoże wybrać domenę strony www. Natomiast konfigurator umożliwi wybranie szablonu strony, dodanie tekstu oraz zdjęć. Aktywacja w sieci może potrwać od kilku minut do 24 godzin. 

Na takie strony internetowe najczęściej decydują się małe firmy, lokalni przedsiębiorcy, osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą oraz świadczące swoje usługi w fizycznych punktach sprzedaży. Są organizacje zatrudniające kilku pracowników (np. Kancelarie prawnicze, restauracje, firmy budowlane, zakłady stomatologiczne, fryzjerskie czy kosmetyczne itp.)  W świetle galopującej inflacji i coraz wyższych kosztów, małe firmy robią, co mogą, aby je ograniczać. Prosta strona internetowa, która nie wymaga wysokich kosztów związanych z jej utrzymaniem, może walnie przyczynić się do szybszego startu z własnym biznesem oraz zachowaniu lepszej kontroli nad kosztami jej utrzymania. 

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »