Hyundai i30: Specjalnie dla Europy

Samochody marki Hyundai oferowane są w 31 krajach naszego kontynentu za pośrednictwem 2500 salonów. Koreańska firma ze sprzedażą pół miliona egzemplarzy zdobyła już niemal 3 proc. europejskiego rynku, a 90 proc. pojazdów Hyundai sprzedawanych w Europie to modele zaprojektowane, skonstruowane, testowane i produkowane na naszym kontynencie.

Hyundai wprowadza właśnie do swojej oferty trzecią generację kompaktowego modelu i30, który jest produkowany w czeskich Nosovicach. Zdolność produkcyjna fabryki to ponad 300 tys. pojazdów rocznie, a od 2008 roku, gdy w salonach pojawił się i30 pierwszej generacji, europejscy klienci kupili ponad 800 tys. tych samochodów. Przy tej okazji warto podkreślić, że co trzeci samochód kupowany przez Europejczyków należy właśnie do segmentu kompaktowego.

Lubiane przez konsumentów i dobrze znane na europejskich drogach kompaktowe i30 zostały ostatnio wysoko ocenione przez specjalistów. Zespół magazynu motoryzacyjnego Auto Bild przyznał Hyundaiowi i30 tytuł najlepszego samochodu w testach długodystansowych. Auto przebyło dystans 100 tys. km bez żadnej awarii.

Reklama

Niemiecki periodyk ocenił koreańską markę jako najbardziej niezawodną. Hyundai zdobył taką ocenę po raz trzeci w ostatnich siedmiu latach.

- Jakość jest kluczowym elementem strategii Hyundaia, co widoczne jest także w 5-letniej gwarancji fabrycznej bez limitu kilometrów - podkreśla dyrektor zarządzający Hyundai Motor Europe Thomas Schmid.

Klienci z cyfrowego świata

Nowy i30 wskazuje kierunki rozwoju marki w Europie.

- Dokładnie sprawdziliśmy, czego potrzebują współcześni, żyjący w "cyfrowym świecie" klienci, zredefiniowaliśmy nasze podejście i stworzyliśmy samochód atrakcyjny wizualnie, wyposażony w zaawansowane funkcje multimedialne i komunikacyjne - zapewnia wiceprezes ds. marketingu w Hyundai Motor Europe Jochen Sengpiehl.

W i30 można zamówić np. 5- lub 8-calowy ekran dotykowy zintegrowany z kamerą cofania, interfejsem Bluetooth i funkcją MyMusic. Nowy system nawigacji ma 7-letnią, bezpłatną subskrypcję na usługi Live Services, które zapewniają bieżące informacje o natężeniu ruchu, warunkach pogodowych, lokalizacji fotoradarów i użytecznych miejscach z dostępem do wyszukiwarki on-line.

System nawigacyjny zawiera mapy 3D i może wyświetlać zdjęcia lub filmy po podłączeniu USB. Dodatkowo oferowana jest darmowa, dożywotnia aktualizacja map, nazwana MapCare.

W nowym i30 jest możliwe bezprzewodowe ładowanie urządzeń elektronicznych. W samochodzie znajduje się także port USB, umieszczony w zamkniętej, środkowej konsoli.

Testy na Nurburgring

Hyundai ma we Frankfurcie nad Menem własne centrum badawczo-rozwojowe, które dostosowuje nowe modele do wymagań europejskiego użytkownika już na wczesnym etapie konstrukcji.

Niemieccy inżynierowie upewnili się, że zarówno sztywna konstrukcja nadwozia (wykonana w ponad połowie ze stali wysokiej wytrzymałości), jak i konstrukcja zawieszenia oraz dobór amortyzatorów są dopasowane do europejskich warunków drogowych oraz europejskiego stylu jazdy.

Prototypy i30 przeszły cykl rygorystycznych badań, w tym w "zielonym piekle", czyli jednym z najtrudniejszych technicznie torów wyścigowych świata, na Nurburgring. W rezultacie ten model ma nie tylko wydajne hamulce i wysoką dynamikę, ale może pochwalić się także precyzją jazdy i neutralnością prowadzenia.

Zdolność samochodu do holowania przyczep została sprawdzona w Alpach, zaś sprawność nagrzewnic oraz zimowego rozruchu w Szwecji, w warunkach polarnych.

O stylistykę Hyundaia również dbają Europejczycy. Prezes i główny projektant Hyundai Motor Group Peter Schreyer podkreśla, że i30 jest pierwszym modelem marki z kaskadową osłoną wlotu powietrza do chłodnicy.

- Kaskadowy grill stanie się znakiem rozpoznawczym modeli marki Huyndai - zapewnia Schreyer. Samochód ma zwarte linie, o krótkim zwisie przednim i tylnym, typowe dla europejskiej estetyki. Wyrazistość i dynamikę sylwetki podkreślają zastosowane z przodu i z tyłu światła LED.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Zastosowanie stali o wysokiej wytrzymałości (53 proc. masy) obniżyło ciężar nadwozia o 28 proc. oraz zwiększyło jego sztywność o 22 proc. Sztywne i lekkie nadwozie nie tylko poprawiło dynamikę samochodu, ale także bezpieczeństwo bierne pasażerów. Zwiększa je również siedem poduszek bezpieczeństwa.

Hyundai i30 wyposażony został także w systemy czuwające nad bezpieczeństwem czynnym. Są to: radarowy system autonomicznego hamowania ostrzegający przed kolizją (AEB), aktywny tempomat (ASCC), system utrzymania pasa ruchu (LKAS), system monitorowania martwego pola (BSD) oraz inteligentne światła drogowe (HBA), które pozwalają używać świateł drogowych bez oślepiania innych kierowców. Nawet trudny manewr wyjeżdżania tyłem na ulicę ułatwiony został przez czujnik ruchu poprzecznego (RCTA).

Nowością w ofercie Hyundaia jest system kontroli poziomu uwagi kierowcy (DAA). Komfort prowadzącego podnosi system (SLIF), rozpoznający znaki drogowe i przypominający o bieżącym ograniczeniu prędkości. Bogate wyposażenie już w wersji standardowej należy do wiodących w tej klasie.

Koreański kompakt oferowany jest z trzema silnikami benzynowymi o mocy od 100 do 140 KM lub jednym z trzech diesli (95- 136 KM). Silniki współpracują z 6-stopniową przekładnią ręczną lub 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową. Wiosną w ofercie Hyundaia pojawi się wersja kombi - i30 Wagon.

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »