1191 pracowników PKP Cargo chce odejść
PKP Cargo chce zwiększyć do 96,5 mln zł maksymalne szacowane zobowiązania, wynikające z przeprowadzenia programu dobrowolnych odejść - podała spółka w komunikacie. W okresie zapisów do PDO zgłosiło się 1191 pracowników spółki. Wcześniej mowa była o ok. 250 pracownikach.
" Liczba zgłoszeń pracowników przewyższyła pierwotne szacunki spółki. Po analizie zasadności ekonomicznej zwiększenia maksymalnej kwoty zobowiązań, zarząd spółki (...) podjął uchwałę w przedmiocie zwiększenia do wysokości 96,5 mln zł maksymalnego szacowanego zobowiązania wynikającego z przeprowadzenia PDO w PKP Cargo oraz wystąpił do rady nadzorczej spółki z wnioskiem o wyrażenie zgody na zaciągnięcie zobowiązania" - napisano w raporcie. Pierwotnie zakładano, że będzie to kwota do 19,7 mln zł.
Weryfikacja zgłoszeń do PDO nastąpi do 22 czerwca 2015 r. Wkrótce po tym terminie zostanie określona ostateczna wartość zobowiązań wynikających z przeprowadzenia programu.
"W opinii zarządu, z uwagi na konieczność zachowania ciągłości realizowanych procesów oraz ze względu na uwarunkowania ekonomiczne, około 320 zainteresowanych pracowników nie uzyska zgody na skorzystanie z PDO, a co za tym idzie ostateczna kwota zobowiązań z tytułu PDO będzie niższa niż powyższa kwota maksymalna" - poinformowała spółka.
Osoby, które uzyskają zgodę, przestaną być pracownikami spółki od 1 lipca 2015 r.
"Rezerwa na przyszłe zobowiązania z tytułu PDO zostanie ujęta w księgach spółki po uzyskaniu przez PKP Cargo informacji o ostatecznej liczbie pracowników, którzy uzyskają zgodę pracodawców na skorzystanie z PDO. Rezerwa ta obciąży wynik za II kwartał 2015 r." - napisano w komunikacie.
Zarząd PKP Cargo rekomenduje wypłatę 110 mln zł dywidendy za 2014 rok. Na tę kwotę składa się 53,9 mln zł pochodzące z zysku za miniony rok oraz 56,1 mln zł z zysków zatrzymanych z lat ubiegłych - podała spółka ostatnio w komunikacie.
Zgodnie z wyliczeniami PAP dywidenda na akcję wyniosłaby w zaokrągleniu 2,46 zł.
W 2014 roku dywidenda na akcję wyniosła 3,07 zł. Akcjonariusze PKP Cargo zdecydowali wtedy, że przeznaczą na dywidendę 86,6 mln zł z zeszłorocznego zysku i dodatkowo 50,9 mln zł z zysków zatrzymanych.
PKP Cargo podało w komunikacie, że łączny poziom rekomendowanej do wypłaty dywidendy stanowi 40 proc. skonsolidowanego wyniku netto skorygowanego o zdarzenie jednorazowe w postaci Programu Dobrowolnych Odejść, którego koszt w wysokości 265 mln zł obciążył wynik grupy za 2014 rok.
W całym 2014 roku wynik netto grupy PKP Cargo przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniósł 58,99 mln zł.
PKP Cargo to największy w Polsce i drugi w Europie kolejowy przewoźnik towarowy. Po redukcji zatrudnienia spółka będzie zatrudniać 23 tysiące osób.