40-proc. dynamika sprzedaży Komputronika

Analitycy Domu Inwestycyjnego BRE Banku oczekują, że w najbliższych latach spółka Komputronik utrzyma ponad 40-proc. dynamikę sprzedaży i poprawi marże - podano w raporcie.

Analitycy Domu Inwestycyjnego BRE Banku  oczekują, że w najbliższych latach spółka Komputronik utrzyma  ponad 40-proc. dynamikę sprzedaży i poprawi marże - podano w  raporcie.

"Oczekujemy, że spółka w najbliższych latach utrzyma obecną ponad 40 proc. dynamikę sprzedaży, a wzrost skali działalności pozwoli na wynegocjowanie jeszcze lepszych warunków zakupu sprzętu u producentów, które bezpośrednio przełożą się na wartość bonusów posprzedażnych i wzrost marż" - napisali analitycy DI BRE w raporcie.

Analitycy zwracają uwagę, że w ostatnich latach tempo wzrostu zysków spółki było znacznie większe od tempa wzrostu sprzedaży, co wynikało z poprawy warunków u producentów (wyższe procentowe bonusy posprzedażne liczone od wyższych przychodów) oraz z efektywnie prowadzonej ekspansji. Wskazują, że te czynniki przełożyły się na wzrost marży EBITDA z 2,4 proc. do 3,6 proc, co jest rezultatem wyższym od średniej rynkowej.

Reklama

"Z uwagi na relatywnie duży udział sprzedaży do końcowych klientów w strukturze przychodów (marża detaliczna realizowana na prawie 50 proc. obrotów), Komputronik może pochwalić się znacznie wyższą, w porównaniu z innymi wiodącymi polskimi dystrybutorami IT, marżą EBITDA (3,6 proc. wobec średniej rynkowej na poziomie 1,7 proc.)" - napisano w raporcie.

Analitycy DI BRE prognozują uzyskanie przez Komputronik w 2007 roku 12,4 mln zł zysku netto, 17,7 mln zł EBITDA, 15,1 mln zł zysku operacyjnego i 505,3 mln zł przychodów. W 2008 roku oczekują odpowiednio: 20,1 mln zł, 29,2 mln zł, 24,4 mln zł i 757,8 mln zł.

Dla porównania prognozy zarządu Komputronika mówią o uzyskaniu w 2007 roku 11,7 mln zł zysku netto, 16,6 mln zł EBITDA, 14,4 mln zł zysku operacyjnego i 510 mln zł przychodów, a rok później odpowiednio: 19,3 mln zł, 27,2 mln zł, 23,7 mln zł i 740 mln zł.

Jako potencjalne zagrożenia dla spółki w segmencie detalicznym analitycy DI BRE postrzegają: intensyfikację rozwoju sieci sklepów przez innych dystrybutorów i coraz mniejszą podaż ciekawych lokalizacji w dużych miastach. Jako silne strony w tym segmencie wymieniają skalę działalności spółki dającą siłę zakupową, atrakcyjne lokalizacje placówek, rozwój sieci w oparciu o sprawdzonych klientów, znaną i cenioną markę oraz dobrze ocenianą obsługę.

W segmencie hurtowym jako zagrożenie wymieniają dużą konkurencję ze strony większych firm oraz nieznacznie niższą siłę zakupową w stosunku do największych graczy. Silnymi stronami spółki w tym segmencie są: stabilna baza lojalnych klientów, silna pozycja w szybko rosnącym segmencie notebooków, własna marka komputerów stacjonarnych, inwestycje w nowoczesne rozwiązania logistyczne, rozwój sprzedaży sprzętu RTV.

Szczegóły oferty publicznej spółki

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: analitycy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »