Abpol Company Polska nawiązuje współpracę z Pocztą Polską
Abpol Company Polska, spółka notowana na rynku NewConnect od kwietnia 2013 r., zajmująca się dystrybucją produktów FMCG, wprowadzi plastry opatrunkowe marki własnej QuickPlastR do sprzedaży w Urzędach Poczty Polskiej. Jest to niezwykle istotny kontrakt, który pozwoli Spółce na mocny rozwój tej marki.
Abpol przewiduje, że jego produkty będą docelowo dostępne w blisko 1000 placówek pocztowych na terenie całej Polski. Ich sprzedaż będzie się odbywała w tzw. strefach handlu, gdzie klienci mogą zakupić produkty FMCG. Zarząd spółki liczy, że wprowadzenie produktów tej marki do sprzedaży w placówkach Poczty Polskiej znacząco wpłynie na wzrost wypracowywanych przychodów i jej rozpoznawalności, bowiem liczba klientów detalicznych, którzy codziennie odwiedzają te Urzędy, jest bardzo wysoka. Dystrybucja plastrów opatrunkowych marki QuickPlastR do sieci Poczty Polskiej będzie realizowana za pośrednictwem jednego z dystrybutorów produktów FMCG i OTC.
- Dla spółki jest to zupełnie nowy kanał dystrybucji. Charakteryzuje się on zupełnie inną specyfiką, ale może też w przyszłości okazać się dobrym uzupełnieniem dotychczasowych kanałów dystrybucji produktów. W zależności od efektów handlowych, m.in. rotacji produktów oraz zainteresowania konsumentów, spółka będzie podejmować decyzję o ewentualnym rozszerzaniu oferty o kolejne produkty - mówi Olgierd Wejner, dyrektor generalny Abpol Company Polska.
Spółka osiągnęła w 4 kw. 2014 r. 42 tys. zł zysku netto przy przychodach na poziomie 1.398 tys. zł, podczas gdy w analogicznym okresie 2013 r. jej strata netto przekroczyła 201 tys. zł. Abpol w całym 2014 r. wypracował 116 tys. zł zysku netto wobec 81 tys. zł w 2013 r. Spółka odnotowała co prawda spadek przychodów z 7.719 tys. zł w 2013 r. do 4.787 tys. zł w 2014 r., ale poprzez zwiększenie rentowności oraz optymalizację kosztów udało jej się wypracować dużo wyższy zysk. Znacząco poprawiła się także sytuacja finansowa emitenta, gdyż obniżeniu uległ poziom zadłużenia, a zwiększyła się płynność finansową.
- Pomimo poniesionych wysokich nakładów na budowę dystrybucji osiągnęliśmy w 2014 roku dodatni wynik finansowy, co pozwala optymistycznie patrzeć na nasze dalsze plany rozwoju. Spółka zakłada na 2015 rok kolejne inwestycje w rozwój sprzedaży, co powinno przynieść wzrost przychodów - dodaje Wejner.
Opr. KM
Pobierz darmowy: PIT 2014