Bank Pocztowy chce pozyskać z emisji 320 mln zł

Bank Pocztowy chce na przełomie roku 2010 i 2011 roku przeprowadzić ofertę publiczną i z emisji akcji pozyskać ok. 320 mln zł na finansowanie akcji kredytowej oraz wzmocnienie pozycji płynnościowej - podał bank w strategii na lata 2010-2013.

Bank Pocztowy chce na przełomie roku 2010 i 2011 roku przeprowadzić ofertę publiczną i z emisji akcji pozyskać ok. 320 mln zł na finansowanie akcji kredytowej oraz wzmocnienie pozycji płynnościowej - podał bank w strategii na lata 2010-2013.

- Liczymy na to, iż w tym półroczu Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy podejmie uchwałę o wejściu spółki na giełdę. Chcemy do października przygotować i złożyć w KNF prospekt emisyjny, a na przełomie roku 2010 i 2011 przeprowadzić ofertę publiczną - poinformował cytowany w komunikacie Tomasz Bogus, prezes Banku Pocztowego.

Bank Pocztowy w strategii założył także podniesienie w 2010 roku funduszy banku o 20-40 mln zł.

Zgodnie ze strategią, zysk netto banku w 2011 roku wzrosnąć ma do 14,9 mln zł, a 2011 roku do 16,7 mln zł, a 2012 roku do 34 mln zł, a w 2013 roku do 90,5 mln zł. W 2009 roku zysk netto banku wyniósł 11,2 mln zł.

Reklama

Wynik na działalności bankowej wzrosnąć ma z 222 mln zł w 2009 roku do 502 mln zł w 2013 roku.

Bank założył, że jego wskaźnik kredytów do depozytów nie przekroczy 95 proc. Kredyty detaliczne stanowić mają co najmniej 50 proc. portfela. Na koniec 2013 roku ROE znajdować się będzie w przedziale 10-15 proc., a wskaźnik kosztów do dochodów z uwzględnieniem amortyzacji spadnie do 65-70 proc. Współczynnik wypłacalności banku nie spadnie poniżej 9 proc.

Bank w przejętej strategii założył, że w ciągu czterech lat jego portfel kredytowy wzrośnie do 8,6 mld zł z 1,9 mld zł pod koniec 2009 roku, a portfel depozytowy wzrośnie do 9,6 mld zł z 2,7 mld zł. Suma bilansowa na koniec 2013 roku wzrosnąć ma do 10,8 mld zł z 3,2 mld zł pod koniec 2009 roku.

Bank planuje, że na koniec 2013 roku będzie mieć 1,3 mln klientów indywidualnych i 200 tys. mikrofirm. Teraz z usług banku korzysta 540 tys. klientów detalicznych.

Akcjonariuszami Banku Pocztowego są Poczta Polska (75 proc. minus jedna akcja) oraz PKO BP (25 proc. plus jedna akcja).

Sprawdź bieżące informacje z rynku pierwotnego GPW

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: bank | chciał | bańki | Bank Pocztowy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »