Bank Pocztowy odłożył debiut na GPW

Bank Pocztowy planował debiut na GPW jesienią tego roku. Już wiemy, że nic z tego nie będzie...

Bank Pocztowy wróci do procedury wejścia na giełdę w sytuacji, kiedy poprawi się giełdowa sytuacja sektora bankowego. Możemy sobie na to pozwolić dzięki dokapitalizowaniu przez naszych akcjonariuszy kwotą 60 mln zł - powiedział w czwartek prezes BP Szymon Midera.

"Dostaliśmy 60 mln zł od naszych akcjonariuszy - PKO Banku Polskiego i Poczty Polskiej. Pozwolą one w sposób bezpieczny zaplanować rozwój banku w perspektywie 2016 r., zgodnie ze strategią Rady Nadzorczej. Dzięki tej kwocie możemy wrócić na rynek kredytów hipotecznych. Spokojnie możemy planować rok 2016: bardzo ofensywnie, jeśli chodzi o akcję kredytową i kredyty technologiczne" - powiedział na czwartkowej konferencji prasowej prezes Banku Pocztowego Szymon Midera.

Reklama

Jak dodał, Bank nie rezygnuje przez to z pozyskania kapitału w drodze debiutu giełdowego, jednak ze względu na zawirowania sektora bankowego na giełdzie, sytuacja obecnie nie sprzyja wchodzeniu na giełdę.

- Wrócimy do IPO (procesu wejścia na giełdę) w sytuacji, kiedy rynek ustabilizuje się i zwiększą się wyceny banków. Warto poczekać na ustabilizowanie się sytuacji, nie chcieliśmy robić IPO za wszelką cenę, nie warto ich rozwadniać. Nie chcieliśmy brać akcji po zbyt niskiej cenie, tym bardziej mając propozycję dokapitalizowania od akcjonariuszy - powiedział Midera.

Poinformował też, że decyzje te zapadły na środowych posiedzeniach Rady Nadzorczej Banku i Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy.

- Mamy zastrzyk kapitału, który pozwala nam spokojnie pracować nad IPO przez cały 2016 r. Powrót do tego procesu, nie będzie dla nas problemem - zakończył Midera.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: bank | GPW | debiut giełdowy | Bank Pocztowy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »