BDM obniżył rekomendację dla Multimedia

Beskidzki Dom Maklerski w raporcie z 25 września obniżył rekomendację dla akcji Multimedia Polska do "redukuj" z "akumuluj", a wycenę podwyższył do 7,66 zł z 7,63 zł.

Beskidzki Dom Maklerski w raporcie z 25 września obniżył rekomendację dla akcji Multimedia Polska do "redukuj" z "akumuluj", a wycenę podwyższył do 7,66 zł z 7,63 zł.

Rekomendacja została wydana przy cenie 8,60 zł, a w środę na zamknięciu giełdy za jedną akcję spółki płacono 8,20 zł.

Od naszej poprzedniej rekomendacji Akumuluj wydanej w maju br. kurs spółki wzrósł o ok. 25%. Obecnie nasza wycena na poziomie 7,66 PLN za 1 akcję jest na podobnym poziomie co poprzednia z maja br, kiedy to zalecaliśmy akumulowanie walorów spółki wyceniając jedną akcję na 7,63 PLN. Niemniej biorąc pod uwagę cenę rynkową na poziomie 8,60 PLN oraz czynniki ryzyka dla spółki, czyli coraz silniejszą konkurencję na rynku płatnej telewizji, dalszą presję na spadek cen usług głosowych i dostępu do internetu oraz ograniczoną możliwość zwiększenia bazy klientów bez dokonania akwizycji zmieniamy naszą rekomendację na Redukuj.

Reklama

Wyniki za 2Q'09 nie były zaskoczeniem.

Spółka zwiększyła przychody o 11,4% do poziomu 129,2 mln PLN głównie dzięki większej liczbie jednostek generowania przychodu (RGU). Wynik EBITDA i EBIT poprawił się o odpowiednio 12,6% i 13,3% r/r. Marża EBITDA zwiększyła się o 0,5 pkt % r/r do poziomu 49,1%. Marża EBIT z kolei wzrosła o 0,3 pkt % r/r do 18,4%. Wynik netto w 2Q'09 wyniósł 13,7 mln PLN, co oznacza wzrost o 33% r/r, na co istotny wpływ miały niższe koszty finansowe. W kolejnych kwartałach oczekujemy dalszego wzrostu przychodów i niewielkiej poprawy rentowności q/q na poziomie EBITDA oraz EBIT, na co wpływ będą miały podjęte w ostatnich 2 kwartałach działania ograniczające koszty, umocnienie PLN względem USD i EUR oraz wprowadzone w tym roku podwyżki cen głównie w segmencie video. Wzrosnąć powinna również rentowność na poziomie zysku netto z uwagi na mniejsze koszty obsługi zadłużenia.

W porównaniu do poprzedniego raportu nasze prognozy na 2009 rok nie uległy większym zmianom. Skorygowaliśmy jednak nasze założenia na 2010 rok i kolejne lata. Zrewidowaliśmy w dół nasze prognozy przychodów, gdyż niepokoi nas coraz mniejszy przyrost bazy abonentów. Zwracamy uwagę, że w 2Q'09 przybyło jedynie 2,1 tys nowych abonentów q/q pomimo realizacji projektu warszawskiego. Mała dynamika przyrostu bazy abonentów jest jak na razie kompensowana przez wzrost liczby abonentów korzystających z więcej niż jednej usługi.

W 2Q'09 wskaźnik RGU/unique customers wzrósł do poziomu 1,78. W kolejnych kwartałach wskaźnik ten nadal powinien rosnąć, niemniej w dłuższym horyzoncie czasy oczekujemy spadku dynamiki jego przyrostu, co wpłynie na coraz mniejszą możliwość wzrostu przychodów r/r (przy coraz bardziej konkurencyjnym rynku płatnej telewizji). W 2009 roku oczekujemy, że EBITDA wzrośnie z 235,1 mln PLN do 258,2 mln PLN, a EBIT z 91,7 mln PLN do 98,2 mln PLN. Poprawie powinien ulec również wynik netto dzięki mniejszym kosztom finansowym. Zgodnie z naszymi prognozami zysk netto w 2009 roku powinien wynieść 64,4 mln PLN. Przy obecnej cenie rynkowej P/E'09 wynosi 20,5x. W kolejnych dwóch latach przy dalszej redukcji zadłużenia

Czytaj również:

PEŁNA LISTA ANALIZ

PEŁNA LISTA REKOMENDACJI

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: multimedia | Multimedia Polska | bazy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »