Comperia.pl: W 2014 najwyższe przychody w historii spółki

Notowana na GPW spółka Comperia.pl miała w 2014 roku najwyższe w historii skonsolidowane przychody ze sprzedaży, wyniosły aż 17,3 mln. zł. To wzrost o 31 proc. w stosunku do roku 2013.

Notowana na GPW spółka Comperia.pl miała w 2014 roku najwyższe w historii skonsolidowane przychody ze sprzedaży, wyniosły aż 17,3 mln. zł. To wzrost o 31 proc. w stosunku do roku 2013.

Skonsolidowany zysk netto Grupy Comperia.pl wzrósł do 4,2 mln. zł (wzrost o 55 proc. r/r). W 2015 roku Comperia.pl S.A. spodziewa się znacznego wzrostu przychodów i podwyższenia rentowności operacyjnej dzięki realizowanym w 2014 roku inwestycjom, które mają zapewnić jej nowe źródła przychodów. Liczba wejść na portale spółki oraz liczba odsłon wzrosły rok do roku o 180 proc.

Na znaczne zwiększenie przychodów ze sprzedaży główny wpływ miała koncentracja spółki na poprawie efektywności i dywersyfikacji źródeł pozyskiwania leadów oraz większa sprzedaż powierzchni reklamowej, zarówno w serwisach finansowych jak i niefinansowych (liczba leadów wzrosła r/r o 41 proc.) Bardzo dużym sukcesem okazał się projekt Comperia Bonus, który pozwala klientom spółki (bankom) na pozyskiwanie nowych klientów. Projekt ten jest obecnie intensywnie rozwijany, spółka prowadzi działania budujące wizerunek tego brandu, między innymi poprzez dedykowaną kampanię reklamową w telewizji i Internecie. Istotnie wzrosła także liczba partnerów w programie ComperaLead.pl (do 5,6 tys. - wzrost o 98 proc.).

Reklama

Spółka we wrześniu 2014 roku uruchomiła porównywarkę usług operatorów GSM, co jest kolejnym krokiem do zwiększania skali działalności i dywersyfikacji przychodów. Dzięki tej inwestycji Comperia.pl S.A. poszerza naturalne grono odbiorców leadów i reklamodawców firmy z branży telekomunikacyjnej oraz producentów telefonów. Nowe narzędzia porównywania i sprzedaży produktów są integrowane z programem partnerskim ComperiaLead.pl co istotnie wpłynie na możliwości zwiększenia skali działania.

W 2014 roku Grupa Comperia.pl S.A. zrealizowała skonsolidowany zysk netto w wysokości 4,2 mln zł. Poprawa wyniku netto w porównaniu do 2013 roku, to efekt wzrostu sprzedaży (bezpośredniej oraz realizowanej przez program ComperiaLead) oraz rozpoznanie zysku na okazyjnym nabyciu serwisu TELEPOLIS.PL w kwocie 2,2 mln złotych. Zysk jednostkowy spółki Comperia.pl wyniósł 5,77 mln. zł (na wysokość zysku skonsolidowanego wpływają koszty związane z pracami nad start-up'em, spółką Comperia Ubezpieczenia)

- Rok 2014 był kluczowy dla dalszego rozwoju i zwiększania skali działania spółki. Nie tylko przenieśliśmy się na główny parkiet GPW, ale przede wszystkim znacznie zwiększyliśmy skalę działania, co pozwoliło na osiągnięcie historycznie najwyższych przychodów. Dodatkowo, dokonaliśmy istotnego zwiększenia naszych zdolności operacyjnych, między innymi przez zwiększenie zatrudnienia w spółce, co pozwoli nam na dalszy intensywny rozwój - mówi Bartosz Michałek, prezes zarządu Comperia.pl S.A. - Te osiągnięcia byłyby znacznie lepsze gdyby operacyjne wdrożenie projektu Comperia Agent zajęło mniej czasu. Obecnie proces przyśpiesza i w bieżącym roku nam uzyskamy dzięki temu zupełnie nowe źródło przychodów i poprawę rentowności - dodaje.

Rentowność Grupy spadła w porównaniu do roku 2013 co jest efektem wzrostu skali działalności Grupy - m.in. zwiększenia zatrudnienia, rozwoju kompetencji i know-how zespołu, koszty wejścia na giełdę oraz kampanii wizerunkowej, a także koszty wynikające z rozwoju sieci sprzedaży aplikacji Comperia Agent i multiagencji oraz nakłady inwestycyjne na rozwój aplikacji Comperia Agent (w ramach działalności spółki Comperia Ubezpieczenia) - Myślimy o naszym rozwoju długoterminowo. Wszystkie te nakłady to inwestycja w przyszłość, która zaowocuje lepszą rentownością w niedalekiej perspektywie - zaznacza Bartosz Michałek.

- Bardzo intensywnie rozwijamy i zwiększamy skalę działania w segmentach finansowych oraz przygotowujemy się do mocnego wejścia w kolejne segmenty, między innymi w telekomunikację - dodaje Karol Wilczko, wiceprezes Comperia.pl S.A. - Co więcej, już na początku kwietnia planujemy udostępnić kolejne innowacyjne narzędzie dla naszych partnerów, które może istotnie wpłynąć na ich możliwości zwiększenia liczby generowanych leadów, a naszym portalom zapewni wzrost liczby odsłon oraz nowych użytkowników - dodaje.

- - - - -

Comperia.pl, założona w 2008 r., była pierwszą w Polsce porównywarką produktów finansowych, twórcą tej kategorii w polskim internecie. Obecnie należy do najczęściej odwiedzanych witryn internetowych w kraju w tematyce produktów finansowych. Według danych Google Analytics serwisy Grupy Comperia.pl poświęcone finansom osobistym odwiedza co miesiąc kilkaset tysięcy internautów. W skład Grupy Comperia, oprócz porównywarki finansowej Comperia.pl, wchodzi także serwis Banki.pl, portal poświęcony kredytom hipotecznym eHipoteka.com, serwis motoryzacyjny Autoa.pl, portal Kontoteka.pl oraz ComperiaLead, czyli rozbudowany program partnerski, a także największy portal telekomunikacyjny TELEPOLIS.PL. Akcje Comperii od marca 2014 roku są notowane na rynku regulowanym Giełdy Papierów Wartościowych.

Opr. KM

Pobierz darmowy: PIT 2014

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: przychód
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »