Coraz więcej kontenerów

Przewozy kontenerów do bałtyckich portów systematycznie rosną. Przywożą je coraz większe statki, konieczny staje się także o wiele szybszy niż do tej pory rozładunek w portach i transport dalej, w głąb Polski. Sprostanie tym wyzwaniom wymaga rozbudowy sieci terminali przeładunkowych, które ułatwią dalszy rozwój transportu intermodalnego.

Przewozy kontenerów do bałtyckich portów systematycznie rosną.  Przywożą je coraz większe statki, konieczny staje się także o wiele szybszy niż do tej pory rozładunek w portach i transport dalej, w głąb Polski. Sprostanie tym wyzwaniom wymaga rozbudowy sieci terminali przeładunkowych, które ułatwią dalszy rozwój transportu intermodalnego.

Jedną z największych inwestycji jest budowa terminalu w Zajączkowie koło Tczewa, o zdolnościach przeładunkowych na poziomie miliona TEU rocznie. Wielu analityków branży transportowej twierdzi, że przepustowość tego terminalu już za kilka lat może okazać się zbyt mała w stosunku do potrzeb wynikających z tempa rozwoju transportu intermodalnego w Polsce. Można uniknąć takiego scenariusza budując kolejne terminale lądowe, które razem z łączącymi je liniami kolejowymi i drogami, stworzą zwartą sieć. Tylko w ten sposób porty Trójmiasta będą mogły skutecznie rywalizować z Hamburgiem, Tallinem, Kłajpedą, Rygą.

Reklama

- Doceniamy bardzo znaczący potencjał transportu intermodalnego w Polsce, którego atrakcyjność wynika z faktu, że ten rodzaj transportu oferuje usługi konkurencyjne zarówno pod względem czasu dostarczenia towaru, jak i kosztów wykonania - mówi Grzegorz Misiąg, prezes notowanej na rynku NewConnect spółki Uboat Line. - Równie istotne znaczenie ma fakt, że coraz więcej polskich firm prowadzi działalność operacyjną poza granicami kraju. Szczególnie dla tych podmiotów istotne znaczenie ma szybki i tani transport towarów na długich dystansach. Wychodząc naprzeciw rynkowemu zapotrzebowaniu postanowiliśmy, rozszerzyć zakres naszych usług o nowe połączenia intermodalne organizowane na kluczowych szlakach komunikacyjnych Europy.

Spółka Uboat Line wdrożyła serwis obsługi transportu intermodalnego na trasach: Freiburg - Novara, Bazylea-Lugano, Worgl-Brenner, Worgl-Trydent, Salzburg-Triest, Wels-Gratz, Wels-Maribor, Wels-Segedyn, Ratyzbona-Gratz i Ratyzbona-Trydent, jak również przejazd tunelami Mont Blanc i Fréjus.

Dalsza działalność spółki, w dużym stopniu, jest powiązana z rozwojem rynku intermodalnego transportu ładunków skonteneryzowanych. Firma dąży do maksymalnego ograniczenia czasu potrzebnego na dostarczenie przesyłki. Osiągnięcie wspomnianego założenia umożliwia sieć własnych agentów nadawczo-odbiorczych rozlokowanych na całym świecie. Dzięki temu jest prowadzony stały monitoring przesyłanych towarów. Doświadczenie zdobyte na międzynarodowych rynkach umożliwiło spółce wypracowanie optymalnych procedur, które zapewniają szybkie sprowadzenie, z każdego zakątka świata, do Polski towaru o dowolnej masie i gabarytach.

Sprawdź bieżące notowania Uboat Line na stronach BIZNES INTERIA.PL

Transport intermodalny opiera się na rozwiązaniach, które łączą transport morski z drogowym i kolejowym. Dotyczy to głównie przewozów międzynarodowych. Udział polskiego transportu intermodalnego w całości polskiego transportu stanowi około 1,5 procent, z czego 79 procent odbywa się transportem lądowym a 21 procent morskim. Do najczęściej przewożonych towarów należą wyroby hutnicze i budowlane, ale również elektroniczne, papiernicze, spożywcze czy specjalistyczne maszyny.

Przewozy intermodalne to transfer towarów przy użyciu kilku różnych środków transportu, bez zmiany jednostki ładunkowej. Dzięki połączeniu w planowaniu łańcucha dostaw różnorodnej infrastruktury transportowej - portów morskich, terminali logistycznych, linii kolejowych i dróg firmy spedycyjne będące operatorami intermodalnymi są w stanie zapewnić klientom szybką dostawę towaru "door to door".

Opr. KM

Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: transport | kontenery | kontener
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »