Debiut GPW w pierwszej połowie listopada

Resort skarbu planuje debiut warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych (GPW) w pierwszej połowie listopada - powiedziała wiceminister skarbu Joanna Schmid.

Resort skarbu planuje debiut warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych (GPW) w pierwszej połowie listopada - powiedziała wiceminister skarbu Joanna Schmid.

- Ministerstwo skarbu wybierze w ciągu najbliższych dni doradców finansowych, globalnych koordynatorów oferty publicznej GPW oraz tzw. bookrunnerów, czyli instytucje odpowiadające za budowę księgi popytu - zapowiedziała wiceszefowa resortu skarbu.

Ministerstwo w pierwszym etapie prywatyzacji GPW zamierza sprzedać pakiet 63,82 proc. giełdy; w rękach Skarbu Państwa ma pozostać ponad 35 proc. W drugim etapie prywatyzacji, który może nastąpić za 3 do 5 lat, akcje GPW mogą trafić do inwestora branżowego.

Schmid podkreśliła, że przeprowadzone od 2009 roku w Polsce oferty publiczne stanowią 36 proc. wszystkich ofert, które odbyły się w tym czasie na całym rynku europejskim.

Reklama

Wiceminister skarbu poinformowała ponadto, że przychody z prywatyzacji po zrealizowaniu oferty publicznej Tauronu wyniosą ponad 12 mld zł.

Debiut Tauronu jest planowany na 30 czerwca. Ostateczna liczba sprzedawanych akcji energetycznej spółki wynosi 7 389 300 798 sztuk, czyli około 52 proc. kapitału zakładowego. Po uwzględnieniu scalenia akcji będzie to 821 033 422 sztuk. Dla inwestorów indywidualnych przeznaczono 1 847 325 195 walorów firmy, a dla inwestorów instytucjonalnych 5 541 975 603 akcji. Zapisy na akcje dla inwestorów indywidualnych skończyły się w piątek, a dla inwestorów instytucjonalnych odbywają się od wtorku do czwartku do godz. 17. Wartość oferty to ponad 4,2 mld zł.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: debiut | giełdy | MSP | GPW | skarbu | wiceminister
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »