Klienci DM BIG-BG mają 16% akcji Tras Tychy
Dom Maklerski BIG-BG posiada w ramach usługi zarządzania cudzympakietem papierów wartościowych na zlecenie akcje uprawniającedo wykonywania 16,13% głosów na WZA Tras Tychy (wśród klientów,na których rachunki kupiono akcje, znajduje się podmiot zależnyod BIG-BG - Bond & Equity Trading posiada 6,2% głosów).
- Uważamy, że Tras Tychy działa w bardzo atrakcyjnej branży i jako jej pierwszy giełdowy przedstawiciel może aktywnie uczestniczyć w nieuchronnych procesach konsolidacyjnych. Fundamentalnie spółka ma zatem dobre perspektywy rozwoju, a potencjalne ryzyko małej płynności zostało zrekompensowane niższą wyceną rynkową. Z naszych analiz oraz m.in. szacunków AmerBrokers wynika bowiem, że jej fair value jest o około 20% wyższa od ceny emisyjnej. Dobrze wypadło także pierwsze notowanie Tras Tychy. Pomimo słabej koniunktury rynkowej i nie najlepszego przyjęcia przez rynek wcześniejszych debiutantów, jego walory na zamknięciu kosztowały o 2,4% więcej niż wynosiła cena emisyjna - powiedział PARKIETOWI Cezary Gregorczuk, dyrektor pionu zarządzania aktywami DM BIG-BG.
Tras Tychy zadebiutował na rynku równoległym GPW we wtorek z ceną 21 zł, czyli 50 groszy powyżej ceny emisyjnej. Jego papiery zakwalifikowano do notowań ciągłych, animatorem został Krakowski DM (pełnił także funkcję oferującego). Środki pozyskane z emisji (wpływy wyniosły 11,6 mln zł, zamiast zakładanych 20 mln zł) zostaną przeznaczone na rozwój produkcji profili PCW, rozbudowę sieci dystrybucji oraz budowę ekologicznej kotłowni. Podczas wczorajszych notowań akcje spółki przeceniono o 2,9%, do 20,4 zł.
Na 2001 rok Tras Tychy zapowiada przychody na poziomie 93 mln zł, zysk netto zaś ma wynieść 9,5 mln zł. Po I kwartale sprzedaż wyniosła 8,2 mln zł, a wynik netto 0,2 mln zł.
W trakcie obecnej dekoniunktury rynkowej dla wielu spółek osiągnięcie wartości rynkowej zbliżonej do fair value pozostaje w sferze marzeń. Wśród tych, którym się to nie udaje, znajdują się renomowane blue chips, więc tym trudniejsze może to być dla giełdowego debiutanta. W tym kontekście zaangażowanie przez DM BIG tak poważnych środków swoich klientów w to przedsięwzięcie można uznać za co najmniej odważne.