Parkiet": Portret polskiego inwestora giełdowego

Inwestor giełdowy jest coraz młodszy i bardziej internetowy - zauważa "Parkiet".

Inwestor giełdowy jest coraz młodszy i bardziej internetowy - zauważa "Parkiet".

Dzięki dużym prywatyzacjom do biur maklerskich trafiają nowi, niedoświadczeni inwestorzy. Dopiero zaczynają swoją przygodę z giełdą.

Najwięcej informacji o klientach można wyciągnąć na początku, podczas podpisywania umowy o świadczeniu usług i pośrednictwa w handlu papierami wartościowymi. Później część z nich kontaktuje się z maklerami jedynie poprzez internet. Ta forma zyskuje na popularności.

Na skutek ograniczeń dotyczących ilości akcji kupowanych w dużych prywatyzacjach, zmalała średnia wartość portfela przeciętnego inwestora.

Reklama

Często sposób inwestowania zależy od wieku.

"Parkiet" próbuje scharakteryzować rodzimych inwestorów giełdowych.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »