PKN Orlen zmieni strategię?
PKN Orlen między wrześniem a listopadem tego roku chce opublikować aktualizację strategii na kolejne lata, w której przedstawi plany rozwoju segmentu wydobywczego i energetycznego - powiedział wiceprezes spółki, Sławomir Jędrzejczyk.
"Bardzo poważnie podchodzimy do tematu budowy nowych segmentów. Będziemy chcieli przedstawić swoje plany w tym zakresie w aktualizacji strategii" - powiedział wiceprezes.
"Myślę, że zakomunikujemy strategię między wrześniem a listopadem tego roku" - dodał.
Jędrzejczyk wyjaśnił, że jeśli chodzi o upstream, koncern jest zainteresowany kupnem udziałów w koncesjach wydobywczych. Obszar zainteresowań spółki to Ameryka Północna i centralna Europa.
W tym roku Orlen zamierza wydać na upstream ok. 200 mln zł.
"Wiadomo, że jeśli zdecydowalibyśmy się na transakcję M&A, musielibyśmy zaangażować dużo większe środki finansowe" - powiedział wiceprezes.
PKN Orlen zamierza pozyskać pieniądze na budowę nowych segmentów, energetycznego i wydobywczego, ze sprzedaży aktywów takich jak Polkomtel czy Anwil. W grę wchodzi też ewentualna sprzedaż rafinerii w Możejkach, o ile analizy wykażą zasadność takiego kroku.
PKN Orlen spodziewa się utrzymania trudnego otoczenia makro w całym 2011 roku - powiedział na piątkowej konferencji prasowej Sławomir Jędrzejczyk, wiceprezes PKN Orlen.
"Otoczenie makro w całym roku będzie trudne, również w przypadku segmentu detalicznego" - powiedział Jędrzejczyk. Wiceprezes poinformował jednocześnie, że w drugim kwartale, który sezonowo jest lepszy niż pierwszy, wolumeny produkcji i sprzedaży powinny być większe niż w pierwszych trzech miesiącach roku.
"Drugi kwartał jest zazwyczaj lepszy z powodu wyższej konsumpcji paliw. Będziemy chcieli, by wolumen sprzedaży i produkcji był wyższy niż w pierwszym kwartale" - powiedział wiceprezes.
W pierwszym kwartale przerób ropy w grupie Orlenu wzrósł o 3 proc. rok do roku, do ponad 6,4 mln ton. Łączny wolumen sprzedaży w tym okresie wzrósł o 7 proc., do ponad 8 mln ton w efekcie wyższego przerobu ropy.