PrimeBit Games podsumowuje IV kwartał
PrimeBit Games, notowany na NewConnect deweloper gier, wypracował w IV kwartale 2018 roku 136,15 tys. zł przychodów. W tym okresie miała miejsce premiera najważniejszego tytułu studia, Magic Nations na urządzenia typu tablet. Spółka kontynuowała prace nad kolejnymi tytułami, m.in. Inside Grass, wydane w I kwartale br. oraz Froggy Adventure, która doczeka się wydania również na rynku chińskim.
- Wraz całym zespołem intensywnie pracujemy nad rozwojem naszego studia oraz portfolio produktowego. Naszą siłą jest zgrany zespół, który bardzo szybko uczy się i dostosowuje do nowej sytuacji. Dzięki temu możemy podążać za dynamicznie zmieniającym się rynkiem i nadawać mu kształt - mówi Michał Ręczkowicz, prezes PrimeBit Games.
W marcu spółka podpisała umowę na wydanie gier na rynku chińskim. Studio liczy na utrzymanie długotrwałej relacji, której efekty mogą przełożyć się na osiąganie coraz lepszych wyników. Partnerem PrimeBit Games w ekspansji Chin został Martian Interactive Entertainment. To chiński producent i wydawca gier na platformy mobilne. Współpraca z PrimeBit Games zakłada wydanie w Chinach gier polskiego producenta na platformy mobilne i PC. Chiny są obecnie największym rynkiem gamingowym na świecie. Według raportu NewZoo jego wartość szacowana jest na ponad 34 miliardy dolarów.
Od semestru letniego roku akademickiego 2018/2019 spółka rozpoczęła współpracę z Wyższą Szkołą Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Zajęcia pod kierunkiem "Inżynieria gier komputerowych" zostaną poprowadzone przez praktyków ze studia PrimeBit Games. - Mamy doświadczenie w nauczaniu młodych ludzi, do tej pory chętnie zatrudnialiśmy praktykantów czy stażystów do naszej firmy. Studenci przychodzą zawsze z otwartymi głowami, dzięki czemu możemy czerpać z ich pomysłowości. Chcemy dzielić się wiedzą by kształcić kolejne pokolenia specjalistów w obszarze tworzenia gier. Sami będziemy tego beneficjentami - dodaje Ręczkowicz
W lutym PrimeBit Games poinformował o intensyfikacji działań w obszarze portingu gier, wszystkie tytuły dostępne w portfolio spółki zostaną przeniesione na Nintendo Switch. Pierwsza z nich, Magic Nations, zadebiutowała w styczniu br. i została bardzo dobrze przyjęta przez graczy.
W tym roku spółka rozpoczęła prace nad wdrożeniem do swoich produktów technologii blockchain. PrimeBit Games chce umożliwić graczom wymianę zdobytych osiągnięć, przedmiotów i przywilejów za pomocą kilku najpopularniejszych kryptowalut. Studio będzie pobierać prowizję za każdą dokonaną w sklepie transakcję. Opracowana technologia zostanie wdrożona w najważniejszych wydanych tytułach.
Interia, opr. MD