Skromny debiut Gino Rossi
Prawa do akcji projektanta i producenta obuwia Gino Rossi wzrosły w poniedziałek na otwarciu w debiucie o 3,8 proc. do 12,45 zł.
W ofercie publicznej Gino Rossi sprzedał 3.000.000 akcji serii C, w tym 800.000 akcji w transzy otwartej i 2.200.000 akcji w transzy inwestorów instytucjonalnych.
Redukcja w transzy otwartej dla osób nie uczestniczących w procesie book-buildingu, wyniosła 95,87 proc., a w transzy otwartej dla osób uczestniczących w book-buildingu, 91,74 proc.
Cena emisyjna akcji Gino Rossi została ustalona na 12 zł.
Z emisji spółka pozyskała 36 mln zł. Środki wydane zostaną na rozwój sklepów firmowych.
Gino Rossi planuje otwarcie w latach 2006-2008 przynajmniej 24 salonów firmowych Gino Rossi w Polsce i 20 za granicą, głównie w Niemczech.
Firma chce też rozwijać nową markę G&R, wykreowaną dla klientów o mniej zasobnych portfelach. Salony tej marki będą lokalizowane w miastach powyżej 40.000 mieszkańców.
Trzecim kierunkiem rozwoju sieci sprzedaży jest otwarcie 8-10 Geox-Shopów, gdzie oferowane jest włoskie obuwie z oddychającą podeszwą marki Geox. Gino Rossi jest wyłącznym dystrybutorem Geox na polskim rynku.
Firma prognozuje, że w 2006 roku zysk netto grupy wzrośnie do 6,5 mln zł z 2 mln zł w 2005 roku, zysk operacyjny do 10,9 mln zł z 6,1 mln zł, a przychody do 112,3 mln zł z 94,7 mln zł.