SMT ogłasza prognozy wyników i przedstawia plany rozwojowe na 2014 rok

Wzrost zysku netto do poziomu 20 mln zł zakłada ogłoszona przez SMT SA (GPW: SMT) prognoza wyników finansowych na 2014 rok. Dynamicznie rosnąć mają też pozostałe parametry finansowe. Planowane na rok 2014 skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosą 280 mln zł, EBITDA osiągnie poziom 24 mln zł, a EPS 1,78 zł na akcję.

Wzrost zysku netto do poziomu 20 mln zł zakłada ogłoszona przez SMT SA (GPW: SMT) prognoza wyników finansowych na 2014 rok. Dynamicznie rosnąć mają też pozostałe parametry finansowe. Planowane na rok 2014 skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosą 280 mln zł, EBITDA osiągnie poziom 24 mln zł, a EPS 1,78 zł na akcję.

Oznacza to, że przy założeniu realizacji danych szacunkowych za 2013 r. i realizacji prognoz na 2014 r. przychody ze sprzedaży na koniec 2014 roku wzrosną o 40 proc. rok do roku, EBITDA o 38 proc. r/r, a zysk netto o 34 proc. r/r.

Najważniejszymi czynnikami wpływającym na prognozowane rezultaty będą: dynamiczny rozwój spółek produktowych, w szczególności Satis Sp. z o.o. SKA oraz iAlabtros SA, dalszy rozwój segmentu outsourcingu zasobów IT w Polsce i za granicą oraz zakończenie zmian strukturalnych w ramach grupy kapitałowej.

- Pozytywne efekty zmiany strategii, zwiększenie efektywności zarządzania oraz rosnący portfel zamówień, to tylko niektóre czynniki, które pozwolą nam realizować ambitne cele finansowe w tym roku. Koncentrujemy się na podnoszeniu marż oraz zwiększaniu naszej pozycji konkurencyjnej na rynku - podkreśla Konrad Pankiewicz, prezes SMT.

Reklama

Plany rozwojowe

SMT SA w 2014 roku planuje rozwój działalności w trzech głównych obszarach:

- Outsourcing technologiczny (produkcja oprogramowania / outsourcing kadr IT),

- Outsourcing procesowy (własne produkty technologiczne),

- Outsourcing sprzedaży (realizowany w kanale on-line).

W ramach segmentu outsourcingu technologicznego SMT produkuje oprogramowanie na zamówienie oraz specjalizuje się w outsourcingu kadr IT. Rozwój segmentu technologicznego będzie realizowany przez spółki zależne SMT Software i Recrutia. Plany strategiczne zakładają też ekspansję zagraniczną dzięki zwiększaniu sprzedaży eksportowej poprzez zagraniczne oddziały oraz partnerów.

W ramach segmentu outsourcingu procesowego SMT stawia na dalszy rozwój produktów własnych: SATIS - telemetrycznego systemu zarządzania flotą i monitoringu satelitarnego GPS; iAlbatros - platformy e-Procurment do rezerwacji hoteli online dla biznesu; Attorn - platformy do zarządzania należnościami; Mobicare - zaawansowanego systemu TELEopieki dla dzieci, osób chorych i starszych oraz Nobo Solutions- usług inżynierskich, badawczo-rozwojowych i doradczych.

Segment outsourcingu sprzedaży będzie realizowany przez spółkę Codemedia, oferującą rozwiązania wspierające sprzedaż w mediach, spółkę Quartic, specjalizującą się w tworzeniu produktów i usług dla branży internetowej, oraz TradeTracker - sieć afiliacyjną dla branży ecommerce.

- Dzięki kompetencjom technologicznym, procesowym i sprzedażowym SMT jest w stanie stworzyć kompleksową ofertę w zakresie produktów i usług zwiększających efektywność biznesu. Jesteśmy gotowi, by w dziedzinie outsourcingu i tworzenia oprogramowania biznesowego śmiało rywalizować z międzynarodowymi konkurentami - dodaje Konrad Pankiewicz, prezes SMT.

Sprawdź notowania SMT na stronach INTERIA.PL

- - - - - -

SMT SA (dawniej Grupa ADV SA)

Model biznesowy SMT opiera się na działalności w trzech obszarach: outsourcingu sprzedaży w internecie, innowacyjnych technologii, technologicznych produktów dla biznesu. W skład holdingu wchodzi 8 wyspecjalizowanych spółek portfelowych: Lemon Sky (wcześniej Adv.pl), Codemedia, SMT Software, iAlbatros,Trade Tracker Polska, MobiCare, a także Xantus - jedno z największych w Polsce studiów 3D oraz spółka ADV Finance, odpowiedzialna za obsługę finansowo-księgową wszystkich spółek z grupy.

Opr. MD

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »