Zarząd Polic zaprezentował swoją strategię
W I kwartale 2011 roku Zakłady Chemiczne "Police" odnotowały poprawę wyników finansowych. To już drugi kwartał z rzędu, w którym spółka wypracowała zysk, po ośmiu wcześniejszych kwartałach strat oraz zanotowała wzrost przychodów.
Jednocześnie nowy Zarząd ZCh "Police" zaprezentował swoją strategię działań. "W I kwartale 2011 roku ZCh Police osiągnęły zysk netto na poziomie 67,3 mln zł przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 614 mln zł, poprawiając wynik z analogicznego okresu z 2010 roku o 46%. To efekt 18% wzrostu sprzedaży produktów w stosunku do I kwartału 2010 roku i zwiększenia marż" - powiedział Krzysztof Jałosiński,
Prezes Zarządu ZCh "Police" S.A. - "Kluczową rolę dla osiągnięcia tak korzystnych wyników odegrała sprzyjająca sytuacja na rynku oraz efektywne zarządzanie procesami sprzedaży i kosztów produkcji".
Sprzedaż I kwartale 2011 roku wyniosła 371,5 tys. ton. Utrzymująca się dobra sytuacja na rynkach nawozowych pozwoliła Spółce na podnoszenie cen większości formuł. W porównaniu z I kwartałem 2010 roku najbardziej znaczący wzrost średniej ceny zanotowano dla nawozów w kraju - o 44%. Istotny wzrost sprzedaży zanotowano także dla rynku eksportowego - wzrost przychodów o 59,4% przy wzroście wolumenu o 22,9%. Na wyniki sprzedaży osiągnięte w I kwartale 2011 roku wpłynęły m.in. poprawa sytuacji ekonomicznej na rynku rolnym, a także znaczny wzrost cen nawozów w kraju - efekt sezonowości. Dodatkowym czynnikiem korzystnie wpływającym na zagraniczne kontrakty sprzedaży, było stopniowe osłabianie krajowej waluty w stosunku do 1 Euro.
Zmniejszenie zadłużenia, restrukturyzacja oraz racjonalizacja zarządzania to główne priorytety powołanego w lutym br. zarządu. "Spółka nadal jest w trudnej sytuacji" - podkreślił Krzysztof Jałosiński - "Wyniki osiągnięte w dwóch ostatnich kwartałach pozwalają nam na intensyfikację zmian w spółce, ale nadal należy pamiętać o konieczności prowadzenia procesów restrukturyzacyjnych. Przyjęliśmy strategię działań nowego zarządu, która pozwoli Spółce na dynamiczny rozwój". Celem strategii jest w dłuższej perspektywie osiągnięcie stabilności i zminimalizowanie negatywnych skutków przyszłej, możliwej dekoniunktury na rynku nawozowym. Fundamentami zmian są: ukierunkowanie biznesowo struktury organizacyjnej oraz decentralizacja zarządzania. Zarząd planuje także wdrożyć instrument zarządzania strategicznego - balance scorecard (zrównoważona karta wyników) oraz system motywacyjny dla pracowników.