Zysk LPP zgodny z konsensusem
Zysk netto grupy LPP w IV kwartale 2009 roku wyniósł 83,5 mln zł wobec 73,9 mln zł zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik okazał się być zgodny z konsensusem rynkowym zakładającym 83,4 mln zł zysku.
Zysk netto grupy LPP w IV kwartale 2009 roku wyniósł 83,5 mln zł wobec 73,9 mln zł zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik okazał się być zgodny z konsensusem rynkowym zakładającym 83,4 mln zł zysku.Zysk operacyjny w IV kwartale wyniósł 123,8 mln zł wobec 91,9 mln zł zysku w analogicznym okresie ubiegłego roku i był wyższy od oczekiwań analityków spodziewających się 110 mln zł EBIT.Przychody grupy wzrosły w IV kwartale do 543,5 mln zł z 527,3 mln zł rok wcześniej. Konsensus zakładał przychody na poziomie 535 mln zł.
Spółka podała, że w sklepach porównywalnych sprzedaż spadła w IV kwartale tego roku o 20,5 proc.Po czterech kwartałach 2009 roku grupa LPP ma 2 mld zł przychodów, 182 mln zł zysku operacyjnego i 106,2 mln zł zysku netto.
Narastająco po czterech kwartałach 2008 roku LPP miało 1,62 mld zł przychodów, 214,8 mln zł zysku operacyjnego i 167,5 mln zł zysku netto. LPP podało, że wzrost wyników w IV kwartale rok do roku to efekt umocnienia PLN wobec USD w porównaniu z zachowaniem walut w pierwszych trzech kwartałach 2009 roku i niskich stanów magazynowych, co pozwoliło na wypracowanie wysokiej marży brutto na sprzedaży (65,3 proc.) Spółce udało sie też utrzymać niski poziom kosztów.
"Zaznaczyć należy także, iż poprawa zysku netto w stosunku do IV kwartału 2008 roku nastąpiła pomimo, negatywnego wpływu różnic kursowych szczególnie o charakterze statystycznym na wysokości kosztów finansowych (negatywne różnice kursowe w IV kwartale wyniosły ok. 10,6 mln zł)" - napisano w raporcie.
W IV kwartale 2009 roku uruchomiono 72 sklepy o łącznej powierzchni około 26 tys. mkw. (18 sklepów Reserved, 18 Cropp Town, 18 Esotiq, 10 House, 8 Mohito) zwiększając łączną powierzchnie do ok. 288 tys. mkw. (841 sklepów), z czego 92 tys. mkw. (190 sklepów) poza granicami Polski.(
wyniki konsensus PAP różnica zysk netto 83,5 mln zł 83,4 mln zł + 0,1 proc. EBIT 123,8 mln zł 110 mln zł + 12,5 proc. przychody 543,5 mln zł 535 mln zł + 1,6 proc.
LPP zakłada, że w 2010 roku sprzedaż w sklepach porównywalnych będzie nie większa niż w ubiegłym roku. Spółka liczy, że marża brutto na sprzedaży w 2010 roku wyniesie około 60 proc. - powiedział na czwartkowej konferencji Dariusz Pachla, wiceprezes LPP."Zakładamy, że w tym roku sprzedaż porównywalna nie będzie większa niż w 2009 roku. W najbliższej perspektywie nie spodziewamy się poprawy sytuacji w branży, odbicie na pewno nie nastąpi w I półroczu" - powiedział Pachla."Liczymy, że marże (brutto na sprzedaży - PAP) będą w tym roku zbliżone do normalnych poziomów, czyli około 60 proc." - dodał.
Analitycy prognozują, że w 2010 roku LPP ma szanse podwoić zysk netto z 2009 roku. Spółka nie wyklucza tego."Jest to możliwe" - odpowiedział Pachla na pytanie o możliwość podwojenia zysku netto w 2010 roku.