Grodno notuje skokowy wzrost zysków

W roku obrotowym 2015/2016 roku zrealizowaliśmy wszystkie założone cele strategiczne: zadebiutowaliśmy na parkiecie głównym GPW w Warszawie, rozbudowaliśmy sieć sprzedaży o nowe punkty oraz rozwinęliśmy ofertę asortymentową. W omawianym roku pobiliśmy kolejny rekord i odnotowaliśmy najwyższą w historii spółki sprzedaż na poziomie 312 mln zł oraz ponad 9 mln zł zysku netto, co daje odpowiednio 31% oraz 48% wzrostu rdr .

W roku obrotowym 2015/2016 roku zrealizowaliśmy wszystkie założone cele strategiczne: zadebiutowaliśmy na parkiecie głównym GPW w Warszawie, rozbudowaliśmy sieć sprzedaży o nowe punkty oraz rozwinęliśmy ofertę asortymentową. W omawianym roku pobiliśmy kolejny rekord i odnotowaliśmy najwyższą w historii spółki sprzedaż na poziomie 312 mln zł oraz ponad 9 mln zł zysku netto, co daje odpowiednio 31% oraz 48% wzrostu rdr .

W roku obrotowym 2015/2016 roku zrealizowaliśmy wszystkie założone cele strategiczne: zadebiutowaliśmy na parkiecie głównym GPW w Warszawie, rozbudowaliśmy sieć sprzedaży o nowe punkty oraz rozwinęliśmy ofertę asortymentową.

W omawianym roku pobiliśmy kolejny rekord i odnotowaliśmy najwyższą w historii spółki sprzedaż na poziomie 312 mln zł oraz ponad 9 mln zł zysku netto, co daje odpowiednio 31% oraz 48% wzrostu rdr - podsumowuje Andrzej Jurczak, Prezes Grodna.

DWUCYFROWY WZROST SPRZEDAŻY SKOKOWY WZROST ZYSKÓW

W roku obrotowym 2015/2016 przychody wzrosły w porównaniu do poprzedniego roku obrotowego o 74 mln zł do kwoty 312,02 mln zł, co stanowi wzrost o 31,1% rdr. Na wzrost przychodów znaczny wpływ miała dynamika sprzedaży zarówno w nowo otwartych punktach, jak i w istniejących placówkach oraz poszerzenie oferty produktowej w perspektywicznych segmentach rynku.

Reklama

W omawianym roku koszty operacyjne wyniosły 299,3 mln zł, co stanowi wzrost o 30,5% rdr (przy 31,1% wzroście przychodów rdr). Największy wpływ na wzrost kosztów operacyjnych miały: wzrost wartości sprzedanych towarów (o 34,3% rdr) oraz wzrost wynagrodzeń (o 17,9% rdr). Spadek amortyzacji o 0,4 mln zł tj. 10,1% rdr jest efektem nowej metody umarzania, w związku z przyjęciem nowych zasad rachunkowości i sporządzaniem sprawozdań finansowych według MSR/MSSF począwszy od II kw. roku obrotowego 2015/2016. Koszty finansowe spadły o 20,8% rdr z kwoty z 1,3 mln zł do 1 mln zł głównie wskutek spadków stawek WIBOR.

Narastająco w I-IV kw. 2015/2016 roku spółka wygenerowała 12,31 mln zł EBIT, co oznacza wzrost o 39,3% rdr. Marża EBIT w tym okresie wyniosła 3,94% wobec 3,71% w analogicznym okresie ubiegłego roku. EBITDA narastająco osiągnęła poziom 15,89 mln zł, tj. 23,9% wzrostu rdr. Narastająco zysk netto w I-IV kw. roku obrotowego 2015/2016 wyniósł 9,02 mln zł, co oznacza wzrost o 48,2% w stosunku do I-IV kw. roku obrotowego 2014/2015.

Dzięki konsekwencji w realizowaniu strategii i innowacyjnemu podejściu do biznesu Grodno wytycza w branży kierunki rozwoju dla innych i stale umacnia swoją pozycję na rynku. Z kwartału na kwartał zwiększamy zasięg działania poprzez rozwój punktów sprzedaży, dziś mamy ich 57. Naszym celem jest znalezienie się w pierwszej trójce największych firm w branży - podkreśla Prezes Jurczak.

Spółka stale inwestuje w rozwój sieci i asortymentu.

W roku obrotowym 2015/2016 firma uruchomiła 11 nowych punktów sprzedaży (4 placówki własne, 4 franczyzowe, 3 oddziały dołączyły w wyniku akwizycji). Większość oddziałów zlokalizowana jest w największych miastach Polski. Uwzględniając stale rosnącą sieć sprzedaży w rozbudowie jest centrum dystrybucji w Małopolu pod Warszawą. Inwestycja za 5,1 mln zł będzie oddana do użytkowania do października 2016 roku.

W omawianym okresie spółka zanotowała znaczny wzrost sprzedaży w segmencie dla przemysłu. Grodno kontynuowało rozwój sprzedaży produktów pod marką własną Luno. Liczba oferowanych produktów wzrosła o 30% rdr i obecnie wynosi ponad 300 pozycji.

Aktualnie Grodno posiada na magazynie 31 tys. artykułów magazynowych. Do końca 2016 roku asortyment wzrośnie do 35 tys. pozycji. Spółka zamierza rozwijać produkty dla przemysłu, nowoczesne oświetlenie LED i oświetlenie konsumenckie oraz fotowoltaikę. Planuje także dalszy rozwój sprzedaży produktów pod marką własną Luno.

WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW Z EMISJI AKCJI SERII D

W roku obrotowym 2015/2016 Grodno uzyskało 4,8 mln zł w drodze emisji akcji serii D. Środki te zostały przeznaczone na realizację podstawowych celów strategicznych. Utworzono nowe oddziały w drodze rozwoju organicznego, w procesie akwizycji oraz franczyzy, zwiększono kapitał obrotowy przy jednoczesnym obniżeniu kosztów finansowania zewnętrznego.

ZREALIZOWANA PROGNOZA FINANSOWA

Dobra koniunktura w branży oraz wypracowany w ostatnim roku potencjał biznesowy przełożyły się na realizację prognozy finansowej. W ocenie Zarządu prognoza finansowa została zrealizowana, gdyż wyniki osiągnięte w roku obrotowym 2015/2016 mieszczą się w granicach +/- 10% w stosunku do wartości prognozowanych.

W porównaniu z prognozą przychody były o 7% wyższe od planowanych i wyniosły 312,02 mln zł. Wypracowane EBITDA i zysk operacyjny wyniosły odpowiednio 17,5 mln zł i 13,5 mln zł. Osiągnięty zysk netto na poziomie 9,7 mln zł był o 7% niższy od założonego.

PERSPEKTYWY W ROKU OBROTOWYM

W roku obrotowym 2016/2017 spółka będzie kontynuowała dotychczasowe główne kierunki rozwoju, czyli: rozwój sieci (własne punkty sprzedaży, franczyza oraz akwizycja), dalsza rozbudowa oferty asortymentowej, wzrost udziału w sprzedaży kompleksowych rozwiązań w postaci projektów doradczych, technicznych i inżynieryjnych, wzmacnianie segmentów przemysłu, fotowoltaiki i klimatyzacji, wzmacnianie marki własnej LUNO oraz rozwój kanału sprzedaży e-commerce.

oprMZB

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »