Idea Bank: Podwójnie zaksięgowane transakcje
W Idea Banku w wyniku błędu technicznego część klientów miała podwójnie zaksięgowane transakcje kartowe z ostatnich 2-3 dni. Bank poinformował, że awaria została usunięta, a klienci otrzymali zwrot nieprawidłowo pobranych środków.
19 listopada 2019 r. w wyniku błędu systemowego zostały podwójnie zaksięgowane na rachunkach klientów rozliczenia transakcji płatniczych dokonanych przez klientów w okresie weekendowym tj. 16-18 listopada 2019 r. W pliku rozliczeniowym mogą się również pojawić nieliczne transakcje z 15 listopada 2019 roku - czytamy w komunikacie na swoim profilu w Facebooku.
Jak podaje, przyczyna błędu została zdiagnozowana, aktualnie bank pracuje nad jej jak najszybszym rozwiązaniem, a sam błąd został już 19 listopada zgłoszony do dostawcy systemu bankowego.
- Wszystkie przypadki podwójnego księgowania zostaną usunięte z systemu dzisiaj do końca dnia - zostaną wprowadzone korekty błędnych transakcji na rachunkach klientów. W następnych dniach bank będzie dokonywał korekt ewentualnych konsekwencji błędu, np. naliczonych nienależnie odsetek od debetu. Klienci, którzy zauważyli nieprawidłowość na swoich kontach nie muszą dokonywać żadnych zgłoszeń - zwrot środków zostanie dokonany automatycznie.
- Przepraszamy klientów za wszystkie niedogodności, w tym za automatyczną wysyłkę sms-ów o rzekomym przekroczeniu salda na kartach płatniczych- dodano na końcu informacji.
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze
-------------
Idea Bank usunął awarię, która spowodowała podwójne księgowanie transakcji płatniczych, a klienci otrzymali zwrot nieprawidłowo pobranych środków - poinformowało w środę po południu w komunikacie biuro prasowe banku.
Jak poinformowano, korygującą operację przeprowadzono automatycznie, nie były więc wymagane żadne działania ze strony klientów.
Zaznaczono też, że w najbliższych dniach bank będzie dokonywał korekt skutków błędnych księgowań, np. bezpodstawnie naliczonych odsetek, czy kosztów prowizji od błędnie zaksięgowanych transakcji.
Bank w wydanym przed południem oświadczeniu przyznał, że "19 listopada 2019 r. w wyniku błędu zostały podwójnie zaksięgowane na rachunkach klientów rozliczenia transakcji płatniczych dokonanych przez klientów w okresie weekendowym tj. 16-18 listopada 2019 r." Zaznaczono, że nieprawidłowe rozliczenia mogą również dotyczyć nielicznych transakcji z 15 listopada 2019.
(PAP)