MADKOM S.A. wprowadza nową usługę

MADKOM S.A., Spółka notowana na rynku NewConnect od sierpnia 2012 r., zajmująca się produkcją systemów IT dla samorządów, wprowadziła nową usługę - System Automatycznej Weryfikacji Podpisu Elektronicznego, która służy do weryfikacji podpisów elektronicznych złożonych w formacie XAdES. Emitent zamierza wdrażać nowe produkty oparte o to rozwiązanie.

MADKOM S.A., Spółka notowana na rynku NewConnect od sierpnia 2012 r., zajmująca się produkcją systemów IT dla samorządów, wprowadziła nową usługę - System Automatycznej Weryfikacji Podpisu Elektronicznego, która służy do weryfikacji podpisów elektronicznych złożonych w formacie XAdES. Emitent zamierza wdrażać nowe produkty oparte o to rozwiązanie.

System Automatycznej Weryfikacji Podpisu Elektronicznego (SAWPE) służy do weryfikacji podpisów elektronicznych zapisanych w formacie XAdES (plik XML z podpisem), złożonych przy pomocy certyfikatów kwalifikowanych i niekwalifikowanych oraz za pomocą Profilu Zaufanego ePUAP.

System pozwala zweryfikować w trybie online autentyczność dokumentu, sprawdzić czy dokument nie został zmodyfikowany po jego podpisaniu oraz czy certyfikat użyty do podpisania był prawidłowy i nie został unieważniony. Unikalność tej usługi polega na tym, że jest ona całkowicie bezpłatna, zapewnia bazę weryfikacji archiwalnych i umożliwia pobranie dokumentu PDF poświadczającego wynik weryfikacji. Usługa SAWPE jest dostępna pod adresem internetowym: https://sawpe.pl

Reklama

System działa w oparciu o stronę internetową, a serwis udostępniany jest także w formie usługi sieciowej która mogą integrować developerzy systemów IT. SAWPE weryfikuje wszystkie podpisy i sygnatury elektroniczne w całej Unii Europejskiej, które zostały zapisane w standardzie XAdES oraz spełnia wymagania tzw. Rozporządzenia w sprawie eIDAS, a do weryfikacji podpisów wykorzystuje unijny system list zaufania (TSL). Dodatkowo SAWPE weryfikuje dokumenty podpisane Profilem Zaufanym ePUAP używanym w polskiej administracji publicznej.

"Udostępniając to rozwiązanie do użytku bezpłatnego dla firm i instytucji liczymy na popularyzację podpisu elektronicznego, jak i Profilu Zaufanego ePUAP, co tak naprawdę umożliwi rozwój rynku i zwiększenie sprzedaży także naszych systemów. Usługa poprzez swoją prostotę i powszechną dostępność powinna się szybko spopularyzować. Na chwilę obecną nie ma żadnego powszechnie dostępnego darmowego rozwiązania o podobnej funkcjonalności." - wyjaśnia Grzegorz Szczechowiak, Prezes Zarządu Spółki MADKOM S.A.

Usługa SAWPE jest naturalnym składnikiem aplikacji wykorzystujących podpis elektroniczny i idealnie wpisuje się w portfolio produktowe MADKOM S.A. System ten jest rozwiązaniem przeznaczonym dla sektora publicznego i prywatnego oraz dla klientów indywidualnych. Spółka zamierza realizować na bazie tego rozwiązania kolejne produkty, które będą komplementarne wobec dotychczas oferowanych. Przyjęty kierunek rozwoju jest zgodny ze strategią rozwoju Emitenta na lata 2015-2020.

"W niedalekiej przyszłości planujemy rozwinąć aplikację o możliwość weryfikacji podpisu elektronicznego zapisanego w plikach PDF. Usługa posiadająca te funkcjonalności powinna za chwilę przynosić nam zauważalne przychody. W tej chwili usługa zapewnia ponad 3.000 unikalnych weryfikacji podpisów elektronicznych miesięcznie. Liczymy, że po upowszechnieniu usługi ta liczba znacznie się zwiększy." - dodaje Prezes Szczechowiak.

W styczniu 2017 r. Spółka wygrała kolejne postępowania przetargowe na dostawę własnego oprogramowania o całkowitej wartości przekraczającej 988 tys. zł brutto. Z kolei oferty Konsorcjum MADKOM S.A., Madkom Sp. z o.o. oraz spółki wchodzącej w składy Grupy Kapitałowej MADKOM S.A. na przeprowadzenie specjalistycznych szkoleń w zakresie e-administracji dla pracowników Jednostek Samorządu Terytorialnego zostały wybrane jako najkorzystniejsze, a łączna wartość pozyskanych zamówień wyniosła 352 tys. zł brutto.

Zaktualizowana Strategia Rozwoju MADKOM S.A. na lata 2015-2020 zakłada zwiększenie wartości przychodów stałych z umów serwisowych oraz maksymalnie efektywne wykorzystanie fundusze unijne. Plany Spółki przewidują pozyskanie nowych kontraktów na kwotę minimum 10 mln zł oraz zdobycie zamówień na dostawy systemów Elektronicznego Zarządzania Dokumentami u nowych klientów w liczbie co najmniej 100 urzędów w 2017 r. Dzięki temu Emitent będzie mógł zwiększyć swoje rentowności w zakresie wpływów ze stałych umów serwisowych, a generowane z nich przychody będą pokrywały koszty działalności. MADKOM S.A. ma również zamiar zdobyć zamówienia z funduszy RPO województw, które zakończyły oceny w konkursach i przyznały już dofinasowania na lata 2016-2018. Celem Spółki jest pozyskanie w tym segmencie zamówień o wartości 6 mln zł netto i ich realizacja w latach 2017-2018.

MADKOM S.A. jest dostawcą i integratorem autorskiego oprogramowania do zarządzania dokumentami, informacją i procesami w administracji publicznej. Spółka posiada wieloletnie doświadczenie oraz doskonałą znajomość prawa regulującego funkcjonowanie urzędów administracji publicznej, co pozwala jej oferować produkty w pełni zgodne z aktualnymi przepisami. Od sierpnia 2012 r. MADKOM S.A. jest notowany na rynku NewConnect. Oprogramowanie Spółki SIDAS zostało wybrane jako jeden z najlepszych produktów na rynku wykorzystywanych w codziennej pracy w jednostkach sektora publicznego przez branżowy magazyn "IT w Administracji". Redaktorzy oraz czytelnicy tego miesięcznika przyznali mu 3. miejsce w konkursie Produkt Roku 2016 w kategorii oprogramowanie dedykowane administracji publicznej.

mzb

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »