PKO BP podnosi swoje prowizje

Największy bank w Polsce PKO BP wprowadził zmiany w taryfie prowizji i opłat. Bank nie planuje dalszych zmian cen w 2016 r, podwyżki mają wejść w życie 1 maja.

Planowane zmiany w taryfie prowizji i opłat PKO BP nie są związane z podatkiem bankowym, a bank nie planuje wprowadzać kolejnych zmian w taryfie prowizji i opłat w 2016 roku - poinformował PAP Paweł Borys, dyrektor ds. Strategii i Inwestycji w PKO BP.

Bank informował w poniedziałek, że planuje zmiany w taryfie prowizji i opłat, które mają wejść w życie 1 maja.

- Decyzja o zmianie w taryfie prowizji i opłat została podjęta w grudniu, nie ma nic wspólnego z podatkiem bankowym - powiedział we wtorek PAP Borys.

Reklama

- Co roku robimy przegląd taryf, a te zmiany niekoniecznie będą prowadziły do wzrostu kosztów dla klienta, a ich głównym elementem jest promowanie bankowości internetowej - powiedział.

Poinformował, że planowane zmiany dotyczyć będą około 20 proc. klientów banku.

Szacunki analityków zakładają, że PKO BP będzie musiał zapłacić około 800 mln zł podatku bankowego i zdaniem Borysa są one "bliskie prawdy".

Bank podał we wtorek, że nie planuje wprowadzania kolejnych zmian w taryfie prowizji i opłat w 2016 roku. Przewodniczący sejmowej Komisja Finansów Publicznych Andrzej Jaworski po informacjach o planowanych zmianach opłat w PKO BP zapowiedział, że zaprosi prezesa PKO BP na posiedzenie Komisji.

Ustawa o tzw. podatku bankowym zakłada, że jego wprowadzenie nie może stanowić podstawy do zmiany warunków świadczenia usług finansowych wykonywanych na podstawie umów zawartych przed dniem wejścia w życie ustawy.

PKO BP nie spodziewa się w 2016 roku wzrostu przychodów z prowizji i opłat - poinformował bank we wtorkowym komunikacie.

"W ciągu ostatnich 5 lat wynik banku z tytułu prowizji i opłat pozostaje na podobnym poziomie, a nawet ulega obniżeniu. Bank nie spodziewa się też wzrostu przychodów z prowizji i opłat w 2016 roku. W związku ze wzrostem liczby klientów oznacza to spadek przychodów prowizyjnych w przeliczeniu na jednego klienta" - napisano w komunikacie.

PKO Bank Polski obsługuje 8,8 mln klientów indywidualnych. Wprowadzane zmiany w niewielkim stopniu dotyczą podstawowej oferty kierowanej obecnie do klientów: najpopularniejszych kont osobistych i kart debetowych oraz kredytów hipotecznych i pożyczek gotówkowych. W rezultacie obejmą one około 20% klientów indywidualnych.

PAP/INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PKO BP SA | podatek bankowy | prowizje
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »