W ING wzrósł udział w rynku kredytów

W ciągu trzech kwartałów 2016 roku skonsolidowany zysk netto ING Banku Śląskiego wyniósł 998 mln zł, co oznacza wzrost o 8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Według stanu na koniec września bank obsługuje 4,2 mln klientów detalicznych oraz około 47 tys. podmiotów gospodarczych. ING zanotował wzrost podstawowych wielkości komercyjnych - wartości kredytów o 12 proc., a depozytów o 9 proc. W porównaniu z trzema kwartałami ub.r. liczba klientów detalicznych wzrosła o 244 tys., a korporacyjnych o 6 tys.

W ciągu trzech kwartałów 2016 roku skonsolidowany zysk netto ING Banku Śląskiego wyniósł 998 mln zł, co oznacza wzrost o 8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Według stanu na koniec września bank obsługuje 4,2 mln klientów detalicznych oraz około 47 tys. podmiotów gospodarczych. ING zanotował wzrost podstawowych wielkości komercyjnych - wartości kredytów o 12 proc., a depozytów o 9 proc. W porównaniu z trzema kwartałami ub.r. liczba klientów detalicznych wzrosła o 244 tys., a korporacyjnych o 6 tys.

Podstawowe dane finansowe Grupy ING Banku Śląskiego za trzy kwartały 2016 r. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r.:

" przychody ogółem wzrosły o 13 proc. do 3 203 mln zł,

" koszty ogółem wzrosły o 2 proc. do 1 542 mln zł,

" wynik przed kosztami ryzyka wzrósł o 26 proc. do 1 661 mln zł,

" zysk brutto wzrósł o 14 proc. do 1 296 mln zł,

" zysk netto wzrósł o 8 proc. do 998 mln zł,

" wskaźnik koszty/przychody wyniósł 48,1 proc. w porównaniu z 53,4 proc. w ub.r.,

" łączny współczynnik kapitałowy wyniósł 14,8 proc. w porównaniu z 13,7 proc. w ub.r.

Reklama

- Na koniec września ING Bank Śląski zanotował przyrost wartości portfela kredytów o 8 mld zł, tj. 12 proc. do 77,2 mld zł, co oznacza wzrost szybszy niż innych banków na rynku. Udział w rynku kredytów gospodarstw domowych wyniósł 4,88 proc., a w rynku kredytów korporacyjnych - 10,49 proc. Odnotowujemy więc zdecydowanie najszybszy od lat wzrost akcji kredytowej w porównaniu z rynkiem. W ciągu trzech kwartałów br. bank wypracował zysk netto na poziomie 998 mln zł, co oznacza wzrost o 8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. - powiedział Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego.

- Wyniki osiągnięte przez bank są rezultatem naszej konsekwencji w koncentracji na potrzebach klientów oraz wysokiej jakości obsługi. W efekcie istotnie zwiększyliśmy naszą bazę klientów - w porównaniu z trzema kwartałami 2015 roku liczba klientów detalicznych wzrosła o 244 tys. do 4,2 mln, a korporacyjnych o 6 tys. do 46,9 tys. - dodał prezes ING Banku Śląskiego.

Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte po trzech kwartałach 2016 roku w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:

" wzrost wartości kredytów o 12 proc. do 77,2 mld zł,

" kredyty dla klientów detalicznych - wzrost o 20 proc. do 30,4 mld zł,

" kredyty dla klientów korporacyjnych - wzrost o 7 proc. do 46,7 mld zł,

" wzrost depozytów o 9 proc. do 91,5 mld zł,

" liczba klientów detalicznych 4,2 mln (wzrost liczby klientów o 244 tys.),

" liczba klientów korporacyjnych 46,9 tys. (wzrost liczby firm o 6 tys.).

"

- - - - - - -

ING Bank Śląski jest jednym z największych banków w Polsce. Bank świadczy pełen zakres usług i produktów finansowych dla klientów indywidualnych oraz podmiotów gospodarczych. ING oferuje wielokanałowy dostęp do kont osobistych i firmowych oraz posiada ogólnopolską sieć nowoczesnych placówek bankowych. W skład grupy kapitałowej ING Banku Śląskiego wchodzą spółki świadczące usługi leasingowe oraz faktoringowe.

Grupa ING jest wywodzącą się z Holandii, globalną instytucją finansową świadczącą usługi z zakresu bankowości i zarządzania aktywami dla klientów detalicznych i korporacyjnych.

Opr. KM

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »