Będą nowe świątynie handlu w naszym kraju

Jest dziedzina gospodarki, w której konkurujemy z najbogatszymi krajami. Według nowego raportu w Polsce na 1000 mieszkańców przypada już 220 metrów kwadratowych powierzchni handlowej w galeriach handlowych. W mijającym roku otwarto cztery wielkie obiekty, w Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Gdyni. To nie koniec.

Mają nawet po kilkadziesiąt metrów kwadratowych powierzchni. Wewnątrz kolorowe sklepy, przeważnie sieciowe, które często działają w podobnych galeriach na całym świecie, od Pekinu przez Moskwę i Tel Awiw po... Radom.

Właśnie średniej wielkości miasta w Polsce są teraz polem ekspansji. W przyszłym roku powstaną duże obiekty w Lublinie, Białymstoku, Olsztynie, ale i mniejszych miastach. Według nowego raportu firmy Cushman & Wakefield w Polsce jest już ponad 11 milionów metrów kwadratowych powierzchni handlowej w galeriach.

Reklama

- To interesujące jak agresywny potrafi być polski rybek. Tej powierzchni dorobiliśmy się w ciągu około 20 lat, podczas gdy kraje Europy Zachodniej w ciągu 30-40 lat - zauważa ekspert firmy Szymon Łukasik.

Duże galerie należą najczęściej do międzynarodowych sieci, które operują również w całej Europie albo na całym świecie.

Michał Zieliński

Więcej informacji ekonomicznych na RMF24.pl

RMF
Dowiedz się więcej na temat: handel
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »