Będą wielkie zmiany w marketach w Polsce

UOKiK zgodził się na przejęcie sklepów Billa przez sieć E.Leclerc. Urząd wydał też zgodę na przejęcie przez Presspo 35 dyskontów należących do sieci Biedronka - podał UOKiK w komunikacie prasowym.

E.Leclerc prowadzi ponad 500 sklepów wielkopowierzchniowych we Francji i innych krajach europejskich. W jego skład wchodzą również tzw. spółki specjalistyczne, m.in. spółka Unilec đodpowiedzialna za międzynarodową ekspansję sieci.

W Polsce znajduje się 20 sklepów E. Leclerc, działają też cztery spółki specjalistyczne - m.in. Pergranso, która jest właścicielem nieruchomości wynajmowanych spółkom prowadzącym hipermarkety.

Billa Polska należy do grupy kapitałowej REWE działającej w 16 krajach europejskich. W Polsce świadczy usługi detalicznej i hurtowej sprzedaży towarów konsumpcyjnych. Jest właścicielem 25 sklepów, głównie na zachodzie kraju. W ramach REWE działają w Polsce również spółki będące właścicielami nieruchomości, w których zlokalizowane są sklepy Billa.

- Na mocy umowy między uczestnikami koncentracji Unilec przejmie kontrolę nad Billa Polska, a Pergranso nad spółkami posiadającymi nieruchomości użytkowane jako placówki tej sieci - napisano w komunikacie.

UOKiK wydał też zgodę na zakup przez spółkę Presspo 35 dyskontów należących do sieci Biedronka, której właścicielem jest Jeronimo Martins Dystrybucja.

We wrześniu 2009 roku UOKiK zgodził się na koncentrację JMD oraz Plus Discount, pod warunkiem sprzedaży 38 placówek handlowych oraz zmniejszenia powierzchni użytkowej poprzez jej wynajęcie w trzech sklepach.

- Po przeprowadzeniu postępowań antymonopolowych Prezes Urzędu uznała, że koncentracje nie doprowadza do istotnego ograniczenia konkurencji, w szczególności przez powstanie lub umocnienie pozycji dominującej na rynku - napisano w komunikacie.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: UOKiK | przejęcie | nieruchomości | Biedronka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »