Biedronka wygrywa w rankingu popularności i... uczuć!

We wrześniu sieci handlowe podniosły wydatki na reklamę. Konkurencję zdeklasował Lidl, wydając w III kwartale ponad 75 mln zł. Co ciekawe, konsumenci nie szukają w sklepach jedynie atrakcyjnych cenowo produktów spożywczych, ale także... miłości. W tym rankingu wygrywa Biedronka.

Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował sytuację medialną sieci handlowych oraz ich wydatki reklamowe w III kwartale 2013 roku. Podobnie jak w poprzednim badanym okresie - najwięcej na reklamę wydał Lidl, a najpopularniejsza w sieci jest Biedronka.

Jak wynika z danych admonit, najwięcej na reklamę wydał Lidl - ponad 75 mln złotych, na drugim miejscu znalazła się Biedronka z wydatkami rzędu 32 mln złotych, a na trzecim Żabka z ponad 17 mln złotych. Jak wykazały badania, z wymienionych powyżej reklamodawców tylko wydatki poniesione przez Biedronkę przełożyły się na zainteresowanie internautów. Korzystnie przedstawia się również sytuacja Tesco, które wydało w badanym okresie ponad 14 mln złotych, budząc proporcjonalnie duże zainteresowanie internautów.

Pośród dyskontów również wygrywa Biedronka. Pozytywnie przedstawia się także sytuacja Kauflandu, którego wydatki proporcjonalnie przekładają się na zainteresowanie w sieci.

W porównaniu miesiąc do miesiąca wyraźnie widać wzrost wydatków reklamowych we wrześniu. Wyjątkiem jest Żabka, która zintensyfikowała swoje działania promocyjne na początku kwartału.

Ciekawie przedstawia się również zestawienie wydatków reklamowych z liczbą emisji reklam. Wyraźnie widać, że Lidl zastosował strategię zarówno jakościową, jak i ilościową. Sklep wydał najwięcej na reklamę, ale też to ich reklam pojawiło się najwięcej w prasie, radiu i telewizji. Interesujący jest również przypadek POLOmarketu, który przy proporcjonalnie wyższych wydatkach na reklamę miał niewielką liczbę emisji. Jak wynika z danych amonit, większość wydatków została przeznaczona na reklamę w radiu. Sklep konsekwentnie emitował spoty w rozgłośniach grupy RMF (RMF MAXXX Gdańsk, RMF FM, RMF Classic).

Do supermarketu nie tylko na zakupy, ale też... po uczucia

Z analizy IMM, wynika również, że internauci wzmiankują nie tylko o konkretnych produktach dostępnych w badanych sklepach. Okazuje się, że w mediach społecznościowych funkcjonują dedykowane prawie wszystkim sklepom strony "spotted", na których internauci zamieszczają... anonse.

W tym rankingu wygrywa Biedronka, w kontekście której pojawiły się 143 wzmianki tego typu.

Internauci piszą:

  • "Szukam chłopaka, który dziś (1.07.13 r.) około godziny 11 wychodził z Biedronki (centrum). Był brunetem, miał na sobie czerwoną koszulkę i jak mi się wydawało miał ze sobą słoik ogórków. Jeśli to czytasz, odezwij się".
  • "Pozdrowienia dla fajnej blondynki, która robiła zakupy w Biedronce około 16.45 ;]".
  • "Ach, ta magia sklepów osiedlowych:). Tesco. Niedziela. 3 bądź 4 panów, odjechali zielonym VW. Pozdrowienia dla jednego z nich - koszula w zieloną kratę, najwyższy".
  • ''Sprawa jest ważniejsza niż awans Polski w rankingu FIFA, więc dziewczyny, chłopaki, kuracjusze i wszelka inna nacja - łączcie się! Dzisiaj tj. 14.08.2013 r., w Lidlu około godziny 10:00 spotkałem anioła, brunetka (związane dłuższe włosy), około 165 cm, szczupła, ubrana w dżinsowe spodnie, białe buty. Była z koleżanką, po zakupach ruszyły w stronę rynku i tam znikła mi z radaru. Nie na co dzień spotyka się anioła na własne oczy, za każdą informacje będę wdzięczny".

źródło: Instytut Monitorowania Mediów

- - - - -

O badaniu:

Analizie poddano ponad 51 tysięcy ogólnodostępnych wzmianek w internecie wraz z mediami społecznościowymi, w których pojawiały się nazwy sieci handlowych w kontekście niekomercyjnym: Biedronka, Stokrotka, Intermarche, Żabka, POLOmarket, Lidl, Kaufland, Netto, Real i Tesco. Z kolei wydatki reklamowe zbadano w 30 stacjach telewizyjnych, 60 stacjach radiowych oraz 450 tytułach prasowych. Wydatki podawane są na podstawie oficjalnych cenników stacji i gazet netto, bez uwzględniania rabatów.

Pod uwagę brane były publikacje i reklamy, które ukazały się między 1 lipca a 30 września 2013 roku.

O admonit:

admonit to stworzona przez Instytut Monitorowania Mediów aplikacja internetowa umożliwiająca analizę wydatków reklamowych. admonit to dostęp do danych w dowolnym czasie i miejscu, jedynym wymaganiem jest połączenie z internetem. Aktualizowanie danych w admonit następuje w czasie rzeczywistym.

Dowiedz się więcej na temat: Biedronka | marketing | Lidl | sieci handlowe | reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »